En sån dag!

Då var det redan söndag morgon. De lediga dagarna bara springer iväg men så har dem också varit fulla av aktivitet. Helgen inleddes med en torsdagskväll som var väldigt lugn. Fredagen tillbringades tillsammans med goda vänner liksom lördagen. I dag står det kurs på schemat under 1 1/2 timme för att sen resten av dagen avnjutas i solsken tillsammans med farmor som kommer på besök. Morgondagen är helgens sista dag och den kommer förmodligen gå i "vardagsångestens" tecken, påsklovet tar slut och D´s långledighet är till ända. Vi går in i vardagens stilla lunk.

D, sonen Adam och min fina pappa på föräldrarnas balkong.
Vi firade påskafton´s kväll hemma hos mina föräldrar med god påskmat, god dricka och många trevliga samtal. Som vanligt pratade vi mycket om gamla tider då jag har väldigt stort intresse av just detta. Vi tittade i böcker, samlingar mm som mamma hade.

Min mormors skolfoto, ca 90 år sedan.
Min mammas skolfoto, ca 50 år sedan.
Hittade en text i mammas skolfotobok om hur man ska tänka som lärare... Gillas skarpt ;-)
Ja, det var en mycket trevlig kväll. Med oss hade vi lilla Klinga och denna valp är så otroligt underbar. Vi märkte som vanligt knappt av att hon var med oss. Hon tuggade lite på något ben och sen tillbringade hon större delen av kvällen så här.

Kanske inte så konstigt med tanke på hur aktivt det varit tidigare på dagen då vår goda vän Bam var på besök med sina hundar (Mamma Zappa - Rhodesian Ridgeback och hennes 3 valpar (pappa Holländsk Herdehond).

Första bilder från gårdagen är på min fina Klinga - Lightschaps Tulipa Showwinner, 5 månader gammal. Denna underbara härliga lilla hund.



Resten av bilderna är blandade...
Svärsonen Tobias avnjuter första sommarvärmen.

Mamma Zappa

Sara och Frigg

Leya och Dewil

Syskonskaran

Dewil

Douce

Leya

Sara försöker samla gänget.

Klinga med sina älskade lekkamrater

Leya

Klinga och Douce

Fina gamla Bonzo

Douce

Dewil

Dewil

Jag och Leya

Douce

Dewil

Leya

Ridgebackarnas husse med min Frigg


Leya med husse Bam

Dottern Sara gör Duckface


Daniel firar sommaren med ett glas rosévin.

Vårfint i trädgården.
Hoppas det blir lika fint väder idag.

Dräktighetsdagbok!

India - dygn 33
  • mage: 66 cm (+ 7 cm)
  • midja: 57 cm (+ 3 cm)



India med sin mamma Heidieh.
India mår som vanligt finemang. Hon är lugn och sansad och går i sin stilla lunk.

Alize - dygn 25.
Har inga mått att rapportera idag. Fostermatte Emma börjar nu mäta hennes mage och midja. Hon mår bra och precis som India så går hon i sin lilla lunk.
Fina Alize från igår.
Nu ska jag packa in mina saker och ge mig iväg till dagens valp/fortsättningskurs i Lund. Ha en bra påskdag och njut av solskenet!

Kommentarer

Unknown sa…
Hej! Härliga kort från familjen och måååånga hundar/Glad påsk Marika

Populära inlägg

Tikens löp.

Valpens första 8 veckor.

Gick åt fanders.