Den hann ikapp mig.

Vardagen alltså. Den hann ikapp mig!

Idag börjar min älskade "lille" son, min "bebis" i skolan efter ett så härligt sommarlov. Ett sommarlov som nu i efterhand känns som ett väldigt kort sommarlov. Säkert lika långt som alla andra sommarlov men jag var riktigt törstig efter sommar och värme när sommaren kom till oss och jag har njutit så till den milda grad över denna varma sommar som vi haft. Men den var för kort, allt för kort!
Igår kväll när det var dags att gå och lägga sig var det dags att väcka väckaruret till liv igen. Den stackaren slumrade så gott och var inte alls intresserad av att jag pillade på den. Som straff för min handling ljöd den med sin hösta och gällaste ton i morse, vid den tiden jag ställt den på. Så högt och gällt att jag fick ont i öronen. Dags att gå uuuuuuuupppppp, skrek den för full hals. Hur sugen var jag på detta då? Inte ett enda dugg. Jag vaknade när D:s klocka ringde kl 5.30 och kunde inte somna om men till slut måste jag ha lyckats med detta, för jag var då inte vaken när min klocka tjoade. Sonen, som idag börjar i 5:e klass, han var inte heller det minsta intresserad av att stiga upp ur den sköna sängen. Han tyckte vi skulle ansöka om att få gå i "hemmaskola" haha. I morse tänkte jag, hur kan man låta barnen få börja med en full vecka? Men så blir det ju inte för på torsdag börjar han runt kl 12 eftersom dem ska på lägerskola till fredag. Det blir en ganska lagom vecka i alla fall.

Ja, nu är vi tillbaka i rutinerna med tidiga morgnar, långa morgonpromenader med hundarna, ensam frukost och massor av timmar av jobb innan familjen kommer hem runt 15.30 då jag dukar fram dagens middag. Så här ser måndag-torsdag ut. Sen blir det helg och då har jag familjen åter samlad runt mig och innan jag hinner blinka är vi tillbaka till vardagen. Vardagen hinner alltid ikapp mig. Men denna vardagsmorgon försökte jag hålla kvar lite av helgkänslan. Jag fixade god frukost med ägg och nybakade bullar (från Ica på burk) och gott nybryggt kaffe. Det var fint men inte lika fint som när jag har min kära man mitt emot mig, vilket jag haft nu i 4 veckor. Det känns väldigt konstigt att sitta här vid köksbordet i min ensamhet. Tur jag har min dator och bloggen som sällskap.

Det finns ännu något jag faktiskt fasat för lite men som jag känt av lite så där de senaste dagarna - hösten. I dag kan jag absolut känna att den också hunnit ikapp mig. När jag lämnade sonen till skolan visade termometern endast +13 grader, regnet hänger i luften och det är gråmulet och väldigt blåsigt. Man känner verkligen att hösten har kommit till Skåne, vilket gör mig lite ledsen. Jag vill ha sommar ett litet tag till. Jag är inte alls redo för hösten nu, jag har inte ens några regnkläder införskaffat. Höstvädret har kommit, skolan har börjat, höstkurserna på min hundskola har startat. Det är bara att inse - hösten är här för att stanna tills vintern anländer.

Det har varit en väldigt aktiv helg för hela familjen. Jag har stått 2 dagar på Grizzly Zoo, Nova Lund och representerat Bonizas Hundskola men även pratat lite med folk som är i faggorna av att köpa valp. Jag har berättat vad dem ska tänka på när de åker till uppfödaren för att träffa den blivande valpens mamma m fl. Det är många som bugat och tackat stort när de efter en lång samtalsstund till slut lämnat min och Klingas plats. Nä, du som undrar, det är inte så att jag "prackade" på dessa människor min ras. Inte det minsta faktiskt så det kan du sluta fundera på ;-) Vi har diskuterat många olika raser under dem här två underbara dagarna. Jag hoppas innerligt att jag får komma tillbaka för jag har verkligen haft många trevliga timmar tillsammans med butikens personal och alla kunder som besökt oss.

Under tiden som jag och Klinga jobbade i går jobbade Daniel, min pappa och några vänner ihärdigt här hemma i ösrregnet. Vi håller ju på med den eviga filterbädden.
Det hemska hålet framför huset.

All grus som ska fylla hålet.
Nu är det bestämt att hela projektet ska vara klappat och klart under nästa lördag. Som vi längtar!!! Ska bli så skönt att få ordning på framsidan igen och att kunna göra annat än att gräva ner pengarna i marken. Måtte det bara bli bättre väder nästa helg.

Nu ska jag ta tag i dagens jobb. Avslutar med en liten film från morgonens promenad där Heidieh inte kunde motstå lite lek trots att hon numera är för värdig för att leka med flocken. Finns det vatten i hennes närhet kan hon inte stå emot badsuget :-)


Kvällen ska tillbringas i Tygelsjö så vi får ordentlig ordning på vår kursgård. Det ska städas och fixas med området utomhus samt inne i lokalen. Det ska bli så fint så.

Önskar dig en trevlig måndag. kramiz

Kommentarer

Populära inlägg

Tikens löp.

Valpens första 8 veckor.

Gick åt fanders.