2 veckor gamla

Oj vad tiden springer iväg! Nu är det bara 6 veckor kvar tills dessa små underbara mystroll lämnar mig. Sorgligt men sant. 6 veckor kvar som jag får känna denna så underbara valpdoft. 6 veckor då jag får krama och gosa med det bästa som finns, valpar. 6 korta veckor för mig, 6 långa veckor för dem som väntar på sin nya familjemedlem. 6 veckor har jag på mig för att hitta det perfekta hemmet för den lilla tjej som ännu inte är tingad. Vem av flickorna vet jag ännu inte då valparna ännu inte är placerade.

Idag fyller alltså mitt underbara lilla gäng hela 2 veckor och idag var det dags för vägning och fotografering;

Vi börjar med flickorna! Jag anger dagens vikt samt ökning på en vecka och den totala ökningen sedan valparna föddes. Jag skulle vilja skriva lite klämmigt om var och en men jag tror nog det är bäst att låta bli med tanke på vad som hände sist då jag skrev lite skojiga ord om var och en. Nä, vi håller oss till verkligheten idag eftersom jag har lite tidspress på mig.

"CARRO"
Färg: Blå/svart. Hon kommer bli mycket mörk som vuxen.
Vikt: 928 g (ökat 347 g, totalt 625 g)

---------------------------------------------------------------------------------------------
"GUL STJÄRNA"
Färg: Blå/svart
Vikt: 861 g (ökat 280 g, totalt 555 g)

----------------------------------------------------------------------------------------------------
"STELLA"
Färg: Svart/blå
Vikt: 941 g (ökat 308 g, totalt 649 g)
Tror att Stella kommer stanna på kenneln.

 ----------------------------------------------------------------------------------------------
"NIKE"
Färg: Brun skimmel
Vikt: 873 g (ökat 321 g, totalt 588 g)


Det var hela tjejligan! I dagsläget finns det alltså 1 utav 3 tjejer som söker eget hem. Intresserad? Hör av dig!

Pojkgänget!

"AMMO"
Färg: Blå/svart men åt ljusare hållet.
Vikt: 1090 g (ökat 432 g, totalt 772 g)

----------------------------------------------------------------------------------------------
"CURRY"
Färg: Brun skimmel
Vikt: 1150 g (ökat 414 g, totalt 812 g)
Fick tyvärr ingen bra "skålbild" så den hoppar vi idag.
------------------------------------------------------------------------------------------------------
"HERO"
Färg: Brun skimmel
Vikt: 710 g (ökat 254 g, totalt 496 g)


---------------------------------------------------------------------------------------------------
"GUL"
Färg: Blå/svart
Vikt: 1035 g (ökat 390 g, totalt 745 g)


------------------------------------------------------------------------------------------------------
"FINN"
Färg: Blå/svart
Vikt: 1311 g (ökat 480 g, totalt 937 g)


-----------------------------------------------------------------------------------------------
Ja det var hela fina valpgänget.

Nu är det full rulle i valplådan. Valparna har börjat sitta upp. Dem kallar med höga ljud på mamma när det är matdags. Dem kryper i och ur bädden utan problem. I natt har jag inte stigit upp ur sängen en enda gång för Heidieh har helt och hållet skött om sina små på egen hand. Jag har haft igång IP cameran så jag har kunnat titta till familjen när jag har vaknat och varje gång har valparna sovit lugnt och tryggt. Framöver händer det nu nya saker varje dag.

I morse körde jag sonen till skolan och jag tog med mig hundarna på en mysig långpromenad i skogen.


Blött blev det och kul hade dem... Nu ligger alla utslagna här hemma tillsammans med Heidiehs son Leo som är på besök under dagen.

Har så mycket att skriva om men jag hinner inte. Måste jobba, jobba, jobba... Önskar dig en trevlig onsdag. Kramiz

Kommentarer

Underbart gäng! Lille Hero är nog pappas pojk��

Populära inlägg

Tikens löp.

Valpens första 8 veckor.

Gick åt fanders.