En liten snabbis.

Denna förmiddag blir det en väldigt snabb blogg. Har massor av uppdrag som väntar på att bli gjorda denna måndag. Måndag... usch jag får rysningar av att bara skriva ordet. Urk och blä för måndagar. Från att ha liv och rörelse runt mig blir allt så tyst och ödsligt. Sonen är i skolan och D är på jobb. Jag får äta min frukost i ensamhet, nåja hundarna håller mig sällskap men det är inte samma sak som att ha min kära familj runt mig. I skrivande stund längtar jag efter pensionen, inte för att jag ska sluta jobba utan för att få ha min kära man hemma hos mig.

Nä, jag är ingen vardagsmänniska, absolut ingen måndagsmänniska.

Igår fick valparna flytta ner i köket på dagtid. Heidieh är stormlycklig och tillbringar större delen av dagen tillsammans med valparna i bädden. Tror hon tycker det är skönt att slippa springa upp och ner för trappan, jag tycker i alla fall det är skönt :-)

Nästan alla har öppnat ögonen nu. Bara dem 2 minsta bruna kvar (bruna är alltid sist av någon märklig anledning). Nu börjar det bli hundar av dem. Några har t om börjat sitta upp och när de tar sig fram använder dem alla 4 benen. Ser ut som små fyllehundar :-)










Fina mysiga valpgänget <3 som idag är hela 12 dygn gamla.

Igår var en väldigt bra dag för Lightschaps Kennel!
Först fick jag meddelande från LS Akleja Stella som bor i Gävle. Hon hade gjort debut i utställningsringen och fick superfin kritik.
BIR valp och 3:e plats grupp 1 valp. "5 mån tik Fina ögon som harmoniserar med päls färgen bra över under linje knappa vink fram bra vinklar bak rör sig bra utmärkt temp
Senare på dagen fick jag ett telefonsamtal från Gandhis´s matte, Gandhi som bor på foder hos Eva i Gränna. Han och Eva hade genomfört BPH-testet med otroligt bra resultat! Han kommer bli en fin fin pappa till Friggs kommande valpkull.

Gandhi BPH: Inte inne på SKK ännu.
Fina LS Lillium "Gandhi" ovan och underbara Bidibiankas Friggi "Frigg" nedan. Nu väntar HD/ED-röntgen på Gandhi samt ögonlysning, sen är vi klara för parning i mars 2015.


Friggs BPH: http://hundar.skk.se/avelsdata/Flikar.aspx?sida=Hund_info&id=2918762

Inavelsgrad på dessa två är 1,6%.

Mitt i lyckan kom det också ett olyckligt besked, dock tidigare i veckan. Vi gjorde en omröntgen på vår fina Urtehagens Jasminum Fai "Fei" då hon fick C på ena höften och B på andra. Vi valde ny veterinär och höll tummar och tår för att plåten nu skulle visa ett B på båda så vi kunde få ta en kull valpar nästa år men till vår stora olycka visade plåten nu på ett D. Det blir inga valpar på fina Fei och vi håller tummar och tår för att hon kommer få leva ett långt och smärtfritt liv.


Nä nu måste jag jobba. Önskar dig en trevlig måndag. Kramiz

Kommentarer

Populära inlägg

Tikens löp.

Valpens första 8 veckor.

Gick åt fanders.