Jag borde ha nobelpriset!

Denna morgon är katastrof! Jag har inte sovit en blund i natt pga en stökig mage som bundit fast mig vid toastolen titt som tätt. Heidieh och valparna har däremot varit ganska lugna och inte krävt min hjälp särskilt många gånger. Sen har det också varit sonen som rännt på dass i tid och otid. Ja, han och jag är sjuklingar idag. Har precis stoppat i mig en macka i sakta takt, får se om den får stanna kvar. Morgonrundan med hundarna blev också snabb då avståndet till toaletten inte fick vara för stort. Det värsta av allt är dock att äggen är slut! Jag fick inget löskokt ägg till frukost! Hur ska jag klara av denna dagen? Nja, vet inte om det känns som om denna tisdag är någon bra tisdag...

Dessutom måste jag nog erkänna att jag ljugit för alla som följer min blogg! Ja, jag har vilselett er i min kunskap om valpar. Jag har talat om för er att valpar förflyttar sig i valplådan trots att dem bara är 4 dygn gamla. Jag har också talat om för er att dem diar och dem tycker om mjölk, dem kan tycka om att ligga på rygg och sova. Jag har sagt att valpar inte är orörliga kolli som inte kan någonting. Jag är så ledsen för att jag vilselett er, i alla fall om jag ska tro på andra uppfödare. Då har jag konstaterat i mitt inlägg där jag presenterade valparna med lite rolig text att jag kan det som ingen annan uppfödare kan. Jag vet hur valpen blir i temperament mm redan när den är 4 dygn gammal. Det har jag berättat i min presentation av dem en och en. Jag ber så mycket om ursäkt för dem lögner jag skrev den dagen. Jag försökte göra mig lite rolig i texten men tyvärr blev den bara till en lögn.
Ja om jag ska tro en status jag fick läsa igår på FB alltså. Någon blev mäkta imponerad över min enorma kunskap över att se vilket temperament som vuxen hund på valparna redan vid 4 dygn, valparna som jag fullkomligt "spottar" ut. Tänk att jag kan saker som ingen annan kan. Måste vare en otroligt bra egenskap jag besitter. Egentligen skulle jag bara låta det här flyga förbi som så många saker jag hör talas om mig men jag tycker detta faktiskt var för komiskt. Tänk att man kunde läsa den skämtsamma texten så märkligt... Jag har fullständig förståelse för att man blir avundsjuk på den kunskapen, kunskap som nog alla uppfödare skulle vilja ha. Så även jag! För jag har faktiskt inte den kunskapen och jag har heller aldrig påstått jag besitter den kunskapen! Men jag har ögon och med dem ögonen kan jag faktiskt se att mina underbara, fina valpar faktiskt har framben som gör att dem kan förflytta sig både korta och långa sträckor i valplådan, trots sina ynka 4 dygn. Kommer dessa valpar strunta totalt i sin familj när den blir vuxen? Jag kan se att en och annan tycker mer om att sova förnöjt på rygg efter ett gott mål mat medan andra föredrar att ligga platt på magen med utsträckta ben. Vet inte om detta talar om för mig vilket temperament den valpen får som vuxen. Kan den möjligen bli en soffliggare??? En och annan valp hänger ständigt vid spenen. Oj, stackars familj som kommer få ett matvrak, det blir en kostsam historia det. En och annan valp gör inget märkbart alls mer än äter, sover och bajsar. Det lär ju inte bli någon rolig hund som vuxen. Blir nog en dörrmatta. Tror du på detta? Nä, det hoppas jag innerligt. Det finns ingen i världen som kan se vilket temperament valpen får som vuxen när den är 4 dygn gammal. Kan du det så tror jag du ska ha Nobelpris faktiskt. Jag lär då inget sådant få då jag inte har den otroliga kunskapen. Däremot har jag kunskapen att skriva och läsa en text! Det skulle många tydligen behöva lära sig. Jag tycker om att skriva och berätta om mina helt underbara hundar och valpar. Jag tycker om att skoja till texten lite då och då och jag tycker om att försöka fånga och hålla kvar mina läsare. Så läs det jag skriver och gör du egna tolkningar, håll dem för dig själv, tack!!! Att prata skit om andra uppfödare gör att man sänker sig själv!!! Det säger så mycket om sig själv som person.  Jag skulle inte vilja köpa valp av en uppfödare som talar illa om en annan uppfödare. Usch och tvi! Där hade min tillit till den uppfödaren brustit! Men alla är vi inte lika och tur är det. Men jag tackar för skitsnacket, ju mer publicitet får jag.


Nog med lögner och förtal, nu håller vi oss till sanningen! Mina valpar är rörliga och dem växer så det knakar. Dem är så otroligt fina, runda och goa. Äter som hästar och har en mamma som tar hand om sina små på allra bästa sätt. Jag har inte behövt bajsa dem en enda gång mer än under första dygnet, det sköter hon så galant så. Hon är lugn och trygg med dem och hon vaktar dem precis som hon bör göra.

Dagens vikter med foto, dygn 6:

Ökning på 2 dygn!
Tik Gul:564 g (ökat 44 g, totalt 258 g)
Äter, bajsar sover = perfekt temperament som vuxen!


Hane Grön/AMMO: 618 g (ökat 128 g, totalt 300 g)
Äter, bajsar sover = perfekt temperament som vuxen!


Hane Svart/CURRY: 666 g (ökat 101 g, totalt 328 g)
Äter, bajsar sover = perfekt temperament som vuxen!


Tik Vit m blommor/STELLA: 551 g (ökat 75 g, totalt 259 g
Äter, bajsar sover = perfekt temperament som vuxen!


Hane LjRosa/HERO: 411 g (ökat 62 g, totalt 197 g)
Äter, bajsar sover = perfekt temperament som vuxen!


Hane Gul: 581 g (ökat 78 g, totalt 291 g)
Äter, bajsar sover = perfekt temperament som vuxen!


Tik LjBlå/CARRO: 540 g (ökat 38 g, totalt 237 g)
Äter, bajsar sover = perfekt temperament som vuxen!


Hane Blåvit/FINN: 768 g (ökat 112 g, totalt 394 g)
Äter, bajsar sover = perfekt temperament som vuxen!


Tik Mörkrosa/NIKE: 507 g (ökat 57 g, totalt 222 g)
Äter, bajsar sover = perfekt temperament som vuxen!


Ursäkta den dåliga kvalitén. Tog bilder med min systemkamera men orkade inte springa iväg och hämta blixten.

Igår var jag på betygsutbildning under eftermiddagen på mitt nya jobb, Realgymnasiet. Så trevligt och så nyttigt, dessutom var det ganska skönt att komma hemifrån en stund. Så klart lämnade jag inte Heidieh och valparna ensamma utan mina kära föräldrar ställde som vanligt upp som hundvakt. På kvällen var det Daniels tur att ge sig iväg hemifrån. Han höll Kantarellsökskurs för Medborgarskolan på vår kursplats i Lund. Kursen är mer än fullbokad och det var ett härligt gäng deltagare som jobbade hårt med sina hundar. Denna regntunga kväll var vi alla så glada att vi har möjlighet att hålla våra kurser inomhus.

Nu ska jag iväg ett ärende. Önskar dig en trevlig tisdag. Kramiz.

Kommentarer

Så fint du skriver Monika , fortsätt du,, det finns onda och goda människor, det finns de som lider av avundsjukans svarta naglar,, fullständigt skiiit i dem,,, jag är själv mycket känslig och full av god empati. Jag har nått lite framgång med min konst och jag märker varje dag, vilka de är som har svårt för att se detta, tyvärr, men som tur är så stöttas jag av de mina och många fler.. Vi måste stötta varann, vi som försöker vara glädjas åt det lilla här i världen. Kram på dej kära skrivande vän, bra att du är stark och står upp
för dina åsikter. Gittan 0ch &.
Gläds åt det lilla, så glädjer du andra och trivs med livet !/ Gittan och &.

Populära inlägg

Tikens löp.

Valpens första 8 veckor.

Gick åt fanders.