Jag är redo!

Snart är det dags att åter igen avsluta det bästa jobb jag vet, mitt uppfödarjobb. På onsdag blir denna så underbart goa, fina, härliga valpkull hela 8 veckor gammal. Jag har svårt att förstå var denna tid tagit vägen, tycker det var nyss som valparna kom till världen. Hur fort kan 8 veckor gå?
Ikväll är det veterinärbesiktning. Då ska vi lyssna på hjärta och lungor, dra och slita i ben och leder, vaccinera och sist men inte minst, sätta det hemska chippet. Usch och fy vad jag hatar detta moment. En tröst är att veterinären känner detsamma :-) Vi lider tillsammans han och jag varje gång det är dags att sticka in den gigantiska sprutan.

Det är skönt när veterinärbesiktningen är över. Jag kan inte tänka mig att det skulle vara någon anmärkning på någon av valparna men man vet ju aldrig. Idag är en nervös dag.

Sen är det flyttdags för 4 av valparna denna veckan. På fredag flyttar Ammo och Finn. På lördag är det dags för Tor och Kiara. Igår kväll satt jag på toa med hela valpgänget runt mina fötter. Där kom den där stunden då jag känner otroligt stor sorg över att behöva lämna dem ifrån mig. Men jag kan säga att i natt skulle jag utan minsta lilla problem kunna ringa deras ägare och be dem hämta på studs :-) I natt tyckte några av valparna att de inte skulle sova. De sov en stund och tjöt en stund. Det är härligt att ha sociala valpar men dessa är helt extrema. Lugna och fina så länge jag finns i samma rum som dem. De hade absolut sovit hela natten om jag sov på en madrass hos dem men det har jag faktiskt inte lust till :-) Nä, dem är absolut redo för att flytta till sin familj där dem kan få hur mycket egen mänsklig kärlek som helst.

Vännen Pia myser med en av våra valpar.
Nu får det räcka med bloggandet för idag. Nu ska jag skriva ihop valpköparboken och skicka ut den till alla valpköpare. Jag ska också skriva ut alla vetrinärbesiktningsprotokoll mm så allt är klart till verinären kommer ikväll. Stamtavlorna hoppas jag anländer till posten under dagen så även dem kan bli klara.

Önskar dig en trevlig måndag. Kramiz

Kommentarer

Populära inlägg

Tikens löp.

Valpens första 8 veckor.

Gick åt fanders.