Ledighet.

Det var inte igår som jag kunde skriva rubrikens härliga ord. Det var inte igår som jag kände någon form av ledighet. Vaknade vid 7 i morse och detta ord var det första som dök upp i mitt huvud. Ett så underbart och efterlängtat ord. Äntligen ska jag få lite tid över för att sköta om vårt hem, tvätt, familj och framför allt mina älskade hundar.

Började första lediga dagen med att packa in alla hundar och man i bilen för en tur till skogen. Vädret brydde jag mig inte om för det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder.

Snöblandat regn vräkte över oss när vi precis kom fram till skogen. Kan väl säga att jag inte var så där jättesugen på att stiga ur bilen, men hundarna var riktigt sugna. Jag hade tagit kameran med mig som jag fick klä in i en mössa för att skydda den mot blötan. Men plötsligt upphörde regnet och kvar var bara extremt lerig mark och ett mörkt dunkel runt oss. Försökte ta lite bilder men kvalitén blev som den blev. I skrivande stund tittar jag ut genom köksfönstret och då skiner solen! Varför kunde inte vi ha sol för? Hade blivit såååå fina bilder då... Men men, man får vara nöjd med det man har och får :-)
Stella, Bonzo, Klinga och Baileys

Klinga och Baileys
Stella med mamma Heidieh

Heidieh med sina barn, Stella och Baileys

Daniel med India och Stella

En törstig Bonzo

Hela Schappegänget

India har julpyntat sig

Följsamhet

Stella och Bailys funderar på om dem ska bada fötterna eller inte.

Puss på dig snälla Farbror Bonzo

Får man godis när man klättrar?

Klinga och Stella

India och husse

Heidieh drar iväg med valparna.

Klinga
Vi höll oss till mestadels längs grusvägen. Plötsligt tvärstannade Heidieh och började varningsgruffa. Hela hon blev stel som en staty och hon vägrade passera en osynlig linje på vägen. Hon ställde sig vid kanten och stirrade till skogs. Tur jag hade min man med, ska jag erkänna, för det här var riktigt kusligt. Vi tittade oss omkring men kunde inte se något. Plötsligt såg jag något märkligt ligga bakom ett träd en liten bit in från vägen.
Maginnehåll från något djur.
Detta låg intill platsen där Heidieh varnade. Måste skett en slakt och slaktaren har bara slängt avfallet i skogen. Är detta tillåtet? Jag tyckte det var så grymt äckligt. Det märkliga var att hundarna inte vågade sig dit för att kolla vad det var, vilket jag är otroligt glad för. Detta var det enda vi såg. Inga spår av blod eller annat som tydde på att något djur hade blivit dödat på platsen. Tydligen får jägare lov att bara slänga ut inälvorna så här men jag får inte lov att lägga ut ett simpelt blodspår utan att ha fått lov av markägaren. Eller har jag fel? Jag kan inte riktigt fårstå varför det då är ok att slänga sånt här till skogs. Ok, det är mat åt andra djur men det kan skada miljön lika mycket som mitt lilla enkla blodspår kan. Jag använder kontrollerat blod, detta djuret kan inte varit kontrollerat... Oj, nu är jag inne på hett spår och jag vill tala om att jag inte kommer fortsätta diskussionen så kommentarer är helt överflödiga :-) Jag bara skriver ner min egen reaktion. Jag tyckte det var grymt äckligt bara.... urk... Heidiehs reaktion vid platsen gjorde ju inte saken bättre...

Japp. Nu är jag alltså ledig helt från jobb fram till den 7 januari. Har lite svårt att fatta det. Jag kommer att ha tid för att göra saker jag vill göra ett par veckor framåt. Så härligt. Här ska det tränas hund :-)

Nu ska jag städa undan tvätt och mycket annat och sen ska jag tillbringa kvällen tillsammans med familj och en god vän. Önskar dig en trevlig lördag. Kramiz

Kommentarer

Populära inlägg

Tikens löp.

Valpens första 8 veckor.

Gick åt fanders.