Mera flytt.

Lite trisst att det är sånt här ruskväder denna måndagsmorgon men vad gör det för en som jag som inte har tid för att vara utomhus. I alla fall har jag inte mer tid än vad hundarna precis kräver för att få göra sina behov och röra på sig. Morgonrundan blev ingen kul. Vinden rev i träden och regnet öste ner. Hundarna rörde sig inte många knop och jag stod som en staty utan att röra en fena. Ta in mig, bad valparna och det dröjde inte lång tid innan jag föll för deras bedjan.

Stella och Baileys
  Idag är det åter flyttdag. Idag är det Curry´s tur att flytta hem till sin nya familj i Höllviken. Det kommer bli så tomt utan denna underbara stora kelsjuka nallebjörn.
Curry
Det kommer kännas konstigt att kunna röra sig fritt på golvet utan att ha en Curry ständigt hängande i byxbenen :-)  Något han har väldigt stor förkärlek för.

På onsdag är det dags för nästa flytt. Då är det den lilla mysiga underbara Jackie (Carro) som flyttar till sin familj i Gränna. Jag hade nästan liten panikkänsla igår kväll för denna valp har verkligen stulit mitt hjärta. Det är något väldigt speciellt med henne som jag inte kan beskriva. Dem där ögonen som ständigt söker ögonkontakt, alla gånger som hon kommer springande mot mig med viftande svans. Hon är något utöver det vanliga. Dessutom är hon så klippsk (sin mor upp i dagen)! Sätter vi ut valparna i valpdelen så tar det 5 sekunder så är hon ute i övriga delen av trädgården. Hur hon tar sig ut dit har vi ingen aning om och ingen annan lyckas, bara hon.
Jackie

Igår var det besöksdag. Det var lilla fina härliga och så mysiga Baileys som hade besök av sin blivande matte. Pga semester mm så får han stanna kvar här hos oss till 3 jan men det ska gå bra. Jag har ju längre tid på mig att njuta av honom då men fy sjutton den dagen han flyttar... Blir tufft det.
Curry

Bailey med matte


Curry

Baileys

Baileys
Jag fick också äran att träffa Baileys "storebror". Vilken underbar hund! Så otroligt snäll och trevlig.





Vi har också haft annat besök under helgen. India´s son Enzo har tillbringat ett par dagar hos oss. Först var han hos Sara på www.djurtur.n.nu men då hon skulle på fest ställde vi upp med passningen. Så kul att träffa honom. Han är så otroligt trevlig och lättsam.
Lightschaps Anemone "Enzo" (mamma India och pappa Chappers Cotton Eye Joe) 7 mån.

Jag har ju glömt att berätta att jag var och simmade med mina elever och deras hundar i torsdags. Vi bokade in oss på Malmö Djursjukhus och India hade äran att få följa med. Hon var jätteglad ända tills hon insåg vad jag hade för avsikt med dagens lektion. Att hoppa i plurret och simma var nog bland det värsta hon varit med om. Att springa i vattenbrynet och plaska i vattenpölar har hon stor förkärlek för men att simma... nä, där var jag världens dummaste matte.



Det gick bra så länge hon fick hålla sig till kanten. Efter simningen fick hon testa gångbandet i vatten och det där gillade hon skarpt.
Det var en mycket rolig lektionsdag.


Jo just det... mitt liv består inte enbart av hundar, även om dem upptar den mesta av min tid. Hundar och jobb är det jag i stort sett hinner med om dagarna. En och annan snabb städning kan flika in då och då, eller som idag, tvättdag med jobb mellan varven. I lördags hade vi en väldigt lugn dag. Vi åt middag ganska tidigt och sen knoppade D och Farmor en stund på sofflocket medan jag satt och surfade på FB. En bekant skriver att hon ska på festkväll i Lund och dansa till Perikles. Jag blev superavundsjuk och på något sätt lyckades HON övertala D så att vi kunde följa med. Vilken kväll!!! Jag var så glad och så lycklig!!!
Jag och Ulrika.
Så igår var inte någon pigg dag men ack vad glad jag kände mig.

Bonzo och grisen

Nu gör alla hundarna som Bonzo och jag ska plocka in frukost, sortera tvätten och sen sätta igång med att jobba med skolarbete. En massa ska fixas inför morgondagens möte om min, några kollegors och 40 elevers kommande resa till Irland i feb.

Önskar dig en trevlig dag. Kramiz

Kommentarer

Populära inlägg

Tikens löp.

Valpens första 8 veckor.

Gick åt fanders.