Jag vill men inte.

Då kom den där morgonen, sista sovmorgonen på detta helt underbara jullovet. När vi hade julfest på skolan var känslan underbar av att veta att jag hade nästan 3 veckor lång ledighet framför mig. Dagen idag var såååå långt borta och ack vad dessa veckor har gått fort. Plötsligt kom den där sista sovmorgonen, den där sista helt lediga dagen då jag kunde göra precis vad jag ville. Idag startar jag igång med att börja jobba, tar en mjukstart med 2 timmars arbetsdag. I morgon kör jag igång på riktigt, då står det arbetspass mellan kl 8-17 på schemat, samma på torsdag. Dock börjar inte kurserna som innebär både dag och kvällsjobb förrän nästa vecka, puhhh.

Nu pratar jag jobb då jag är borta från hemmet och hundarna. Igår jobbade jag hela dagen men jag var hemma och då är det inte jobb på samma sätt för mig. Jag fixade allt med våra kurser, schema, planering mm. Jag fixade också bildspel som ska användas idag på Introduktionskursen. Hela denna förmiddag kommer bli samma som igår, jobb vid datorn. Förmodligen blir det samma ikväll eftersom jag har den värsta uppgift jag vet hängande över mig - bokföring.
Usch och tvi för det jobbet. Men det är ett måste och det är bara att ta tag i det. Kvällen är m a o räddad.

Vardagen är alltså tillbaka och det innebär att jag inte kan blogga så ofta längre. Det blir ingen blogg skriven på tisdagar och torsdagar då jag är iväg på skolan och jobbar. Inte en chans att jag kommer hinna med något annat än att stiga upp, rasta och mata hundar, få iväg sonen till bussen, ta mig själv och Stella till tåget, resa mot Malmö, köpa frukost och ta den korta promenaden till skolan. Efter en lång arbetsdag blir det till att hålla kurs om kvällen. Far väl iväg hemifrån runt 6.30 på morgonen och kommer hem runt 21.30 på kvällen. Blir långa dagar för mig och Stella. Hundarna hemma tar mina föräldrar hand om, samt sonen när han kommer hem från skolan så dem går det ingen nöd på.

Stella i morfars knä igår kväll.
Ja så nu kör vi igång vardagen. Lika bra att starta med en gång. Samtidigt som jag absolut inte vill börja jobba igen ser jag fram emot det. Märklig känsla det här. Jag stormtrivs med mitt lärarjobb och administrativa uppgifter som dessutom har blivit fler och lite mer ansvarstyngda denna terminen. Jag ser dock inte fram emot att vår kära rektor och den bästa chef jag någonsin haft under mitt yrkesverksamma liv ska sluta i februari. Förhoppningsvis är den nya chefen lika bra men det känns nervöst med denna förändring. Jag ser också fram emot att åter få träffa mina så kära elever och tillbringa torsdagarna med dem. Jag ser fram emot min nya arbetsuppgift där jag har stort ansvar men känner mig ganska nervös över den. Jag ser också fram emot att träffa mina kära arbetskamrater. Utöver detta ser jag fram emot att dra igång en ny omgång med hundkurser. Men jag vill samtidigt vara ledig och göra vad jag vill, när jag vill :-) Kan min inte få allt på en enda gång???

Nä, det går så klart inte så det är bara att bita ett hårt tag i äpplet och dra igång vardagen. Det är nytt år och nya möjligheter på alla plan. Så även på vår kennel!

Så klart har vi nya valpplaner, som vi alltid har. Denna gången har vi planerat att vår underbara Frigg ska få bli mamma för första gången. Fina vackra Frigg som är den mest underbara och perfekta familjehund som finns. Hon är så snäll och enkel. Frigg är den svart/vita hunden i bilden. Vi antar att hon kommer löpa senast slutet av februari. Den bruna, Gandhi, den största nallebjörn som finns. Han är snäll mot allt och alla och fungerar helt utan problem i samhället och familjen.

Mamma: Bidibianka´s Friggi "FRIGG": http://www.stamdoes.nl/details.php?id=11252
  • HD: B
  • ED: 0
  • Ögonlyst: UA
  • Avelsbedömd med godkänt från Holland.
  • BPH-test med mycket fint resultat.
  • Utställd med varierande resultat.
Pappa: Lightschaps Lilium Royal Gold "GANDHI": http://www.stamdoes.nl/details.php?id=19770
  • HD: A
  • ED: 0
  • Ögonlyst: UA
  • BPH-test med mycket fint resultat.
  • Utställd med Excellent.
Är du intresserad av en valp ur denna kombinationen är du välkommen för ett besök. Vi kommer ha Gandhi hos oss i vecka 4-6 så då finns det möjlighet att träffa både de blivande föräldrarna.

Nä, jobb väntar. Önskar dig en trevlig helgtisdag och på återhörande fram emot helgen. Kramiz

Kommentarer

Populära inlägg

Tikens löp.

Valpens första 8 veckor.

Gick åt fanders.