Evig väntan.

Det här är tråkigt. Det här är såååå in i bombens tråkigt. Jag klättrar snart på väggarna av denna evinnerliga väntan. Tänk att det är samma visa varje gång, jag väntar och jag letar tecken. Tiken ligger och sover hela dagen i lugn och ro. Hon förbereder sig på det sätt som man bör förbereda sig på. Själv sitter jag bara av tiden och gör inte ett enda dugg nytta. Inte det att jag inte har något att göra för jag har massor att göra, det är det att jag inte får tummarna loss ur ...

Jag skulle behöva kamma en och annan schappe. Jag skulle behöva klippa en och annan klo. Jag skulle behöva bada mig själv och en hund, ja jag skulle behöva göra så mycket. Klädkammaren ska vi inte tala om! Den skulle behöva sig en rejäl omgång. Diskmaskinen är klar och ny disk skulle behöva sättas in. Jag skulle behöva göra så otroligt mycket men jag gör absolut ingenting. Jag sitter bara av tiden här vid köksbordet vid min dator. Det blir snart hål i skärmen så mycket som jag sitter och stirrar på den. Tiden går i snigelfart. Det blir aldrig kväll så jag kan gå och lägga mig så att det blir en ny dag av förväntan och väntan.



Åhhh vad jag vill att det här är över nu!

Blivande mamma India och blivande pappa Gandhi
Tempen har vandrat upp och ner som en jojo hela dagen. India har varit ute en och annan sväng men är inte speciellt intresserad. Hon har ätit med halvdan aptit bara för att jag frestat med god kattmjukmat i torrfodret, tiggt lite skinka från bordet men ratat osten som erbjöds. Övrig tid under hela dagen har hon sovit och sovit och sovit.

Är det på G då? Klart det är på G, jag kan bara inte säga om det är på G inom de närmsta timmarna eller om det är på G om ett par dagar. Jag tror dock att valparna och jag kommer fira födelsedagar samma dag framöver dvs 2 april. Jag har hela tiden haft detta datum på känn och jag skulle bli mäkta förvånad om det inte blir så.

Ja det är ju denna dagen idag och jag har blivit lurad ca 3 gånger. Ska jag verkligen bli lurad gång 4? Var det ett aprilskämt då Inda la upp morgonens spya i mitt sovrum? En spya vid denna tidpunkten i dräktigheten betyder NÄSTAN alltid att förlossning är nära. Jag var helt säker på var jag skulle tillbringa denna dagen/kvällen.

Nä, jag får fortsätta vänta och flyttar nu in i tv-soffan för att se på en liten film på tv. Avslutar med några fina bilder på lite LS-hundar.

Sötast på jorden? Bror till min Tulipa "Klinga"
Fina Casper som är son till Heidieh och bror till min egen Stella.
Underbart vackra Zack som är son till India.
Majken, syster till Klinga, är ute på sin första ridtur med matte.
Vackra Falla som är morbror till Klinga. Falla som har medfödda problem med sina ögon.
Enzo - son till India.
Underbara Davii med familjens andra hund. Davii blir faster till de väntade valparna.
Underbart vackra Charlie som är son till Alize
Vår fina Frigg, Klinga och i mitten, Klingas norska syster Sussi som är på besök med matte.
Världens bästa och underbaraste Chia som nu är 9 år. Blir gammelmormor till de väntade valparna.
Underbara fina Stella som här väntar på kvällsmaten.
Nä nu väntar mera väntan och lite tv-häng. Godkväll.

Kommentarer

Populära inlägg

Tikens löp.

Valpens första 8 veckor.

Gick åt fanders.