Hej Hopp Kaffe Kopp!!

Godmiddag allesammans!
Idag är vi här igen! Vi har även idag fått en "att göra" lista av Monica som vi ska utföra under dagen.
Vi ska b.la.
  - flytta ner valparna till köket
  - Väga valparna
  - klippa valparnas klor
  - Promenera med resten av flocken
  - kamma en av flockmedlemmarna, Klinga

Även om vi bara är här på onsdagarna så börjar vi se lite skillnad på valparna.
Vi tycker det är super kul att vi kommer se valparna en dag i veckan tills de flyttar hemifrån!
Man lär verkligen känna valparna som individer och vi lär oss mycket om deras olika läten osv.
Jag (Therese) har under en tid börjat fundera på att ta valpar på min Cocker spaniel och då är detta super bra att få ställa frågor till Monica som har haft valpuppfödning länge och som vet hur man gör.
Frågor om inavelsgrad, vilken hane man ska välja, vilka färger man vill ha, vilka grejer man ska göra hos veterinären och vad allt i slutändan kostar kommer ofta upp i mitt huvud. Och tex vad man gör om någon valp inte skulle hitta en familj mm. Detta är frågor som jag känner är mycket viktigt att få veta och då är jag glad att jag har Monica som hjälp.
Vi ser inte Monica som våran lärare som ska ge oss uppgifter och kolla så att vi sköter oss, vi ser henne mer som en mycket god vän som vi hjälper och som finns vid våran sida om vi undrar något eller behöver hjälp med något.
Jag (Hedvig) har en blandning mellan Wachtel och Sringer spaniel. Monica har hjälpt mig mycket med olika övningar inom b.la. allmän lydnad, tex att gå fot, ögonkontakt och allmän kontakt.
När vi är på valpkurserna och ska hjälpa till får vi också nya ideér till våra hundar som vi kanske inte har gjort med våra hundar på de valpkurserna vi gått på.
Vi är väldigt glada har vi har Monica vid vår sida!
(dem brukar somna när vi spelar lugn musik)

Valp 1 (Gul)
Vikt: 1045g
Valp 2 (Blå blommor)
Vikt: 1190g
Valp 3 (Gula blommor)
Vikt: 1007g
Valp 4 (Rosa)
Vikt: 1143g
Valp 5 (Grön)
Vikt: 1455g
Valp 6 (Gul m stjärnor)
Vikt: 1299g
Valp 7 (Blå)
Vikt: 1031g








Vi ses om en vecka! :)

Kommentarer

Populära inlägg

Tikens löp.

Valpens första 8 veckor.

Gick åt fanders.