Jag klarar mig alltid!

På senare tid har många i min omgivning varit sjuka i diverse åkommor men inte jag! Jag klarar mig alltid, brukar jag gå runt och säga med ett stort leende på läpparna.

Brukade jag säga ja, det säger jag inte längre. Igår blev även jag anfallen med full kraft. Vaknade på morgonen av vad jag trodde var ett astmaanfall. Tog många doser astmaspray med följden av att kroppen höll på att skaka sönder men det trånga luftröret fortsatte vara trångt. Jag stoppade också i mig allergitabletter men inte det heller hjälpte något nämnvärt. På eftermiddagen var jag så trött att jag fick lägga mig en stund, trots tidigt sänggående kvällen innan och några kvällar tidigare. Jag har varit fruktansvärt trött under ca 1 vecka utan att förstå varför. Nu förstår jag! Jag har haft elaka basilisker i min kropp som försökt ta över de goda och göra mig sjuk. Tyvärr vann de elaka. Nu sitter jag här med feber, enorm värk i kroppen, en väldigt tjock och rosslig hals och det jobbigaste av det jobbiga, hosta. En riktigt retlig hosta som hållit mig vaken större delen av natten. Det här var inte alls kul och det här kom när det är som minst lägligt. Eller finns det egentligen någon gång då det är lägligt att vara sjuk? Tror inte det.

www.realgymnasiet.se
Men just nu har jag så fruktansvärt mycket att göra på jobb att det inte finns en chans på miljonen för mig att vara sängliggande. Denna veckan måste jag jobba alla timmar på dygnet jag kan jobba för att ro 2 väldigt viktiga skepp i hamn. Dels är det den stora Realgalan som går av stapeln söndagen den 3 maj och sen är det en gymnasiemässa onsdagen före. Som sagt, 2 stora gigantiska skepp att rodda för mig som är ganska ny i denna yrkesrollen. Skulle behöva göra en massa telefonsamtal idag men hur gör man det med en röst som inte vill samarbeta alls??? Det får bli massor mailväxlingar idag. För mig helt ok, för några andra inte alls ok då dem inte alls vill maila mm.

Valpens utveckling!

10 dygn

Jag är lite lat idag, både för att jag inte mår bra och för att jag inte har tid, så jag lägger in en länk till annan sida där du kan läsa viktig fakta om valpens utveckling. http://www.valptips.se/artiklar/valp_utveckling.htm

Våra valpar befinner sig just nu i Neontala fasen vilket innebär att dem är både blinda och döva. På fredag går dem över i fas 2 - Övergångsfasen då utvecklingen går framåt med raketfart. Då blir det också lite roligare att blogga om dem eftersom det händer nya saker varje dag. Ännu så länge finns det inte mer att berätta än att dem äter med otroligt god aptit (syns på viktkurverna), söker värme hos mamma eller kyla i ytterkanterna av bädden, skriker och piper när saker och ting inte passar dem. Mycket snart börjar dem öppna sina ögon vilket jag ser mycket fram emot.

Söta Gulstjärna som kommer bli Tricolorfärgad.



Rosa/Lady som blir helbrun

Grön/Chaplin som blir Brun & Tan.

Blå som blir Tricolorfärgad.


Avslutar med lite bilder från morgonen samt en filmsnutt. Önskar dig en trevlig måndag.

Kommentarer

Populära inlägg

Tikens löp.

Valpens första 8 veckor.

Gick åt fanders.