Paus i "mammaledigheten"!

Ja då var påsken tyvärr över och det är åter dags att gå tillbaka till arbetslivet. Jag lämnar därmed över den mesta av valppassningen till Daniel eftersom jag har mer än fullt schema på jobbet. Jag ska vara helt ärligt och säga att det känns svårt :-) Han får ständigt noggranna instruktioner över hur han ska sköta valparna. Hur låter det när dem är hungriga och ilskna för att mjölken inte rinner till? Hur låter dem när dem är bajsnödiga och inte får bajshjälp i tid? Hur gör man om de är för hårda i magen? Hur väger man dem varje morgon och skriver in i boken? Ja han har fått många uppgifter på sin lott :-)

I morgon börjar jag jobba kl 13 och D slutar klockan 12 och har sen ansvaret hela eftermiddag och kväll. Onsdag jobbar jag hemifrån hela dagen och sen börjar det. Jag jobbar från tidig morgon till sen kväll hela torsdagen och normal arbetsdag på fredag. Daniel har alltså hela ansvaret på torsdag och fredag och fy vad jag kommer sakna småttingarna.

Idag blir det här gänget hela 3 dygn gamla. Vad tiden går fort! Här kommer dagens vikter.

Tik GUL: 515 g (ökat 56 g, totalt 166 g)
Hane blåblomma: 500 g (ökat 41 g, totalt 139 g)
Hane Gulblomma: 470 g (ökat 41 g, totalt 128 g)
Tik rosa: 545 g (ökat 41 g, totalt 140 g)
Hane Grön: 530 g (ökat 43 g, totalt 161g)
Tik Gulstjärna: 410 g (ökat 44 g, totalt 129 g)
Hane Blå: 470 g (ökat 79 g, totalt 143 g)

Ja, det var dagens viktrapport med lite bilder på dem helt underbara valparna. Här kommer lite andra bilder från i morse och igår kväll.

Vackra mamma India med "LADY" som ska flytta till Norge.


Vackra "GRÖN" som flyttar till Åkarp.




Sonen Adam myser med valparna





Nu ska jag hänga ut tvätt. Premiär! Avslutar med bilder på våra andra hundar <3

Lightschaps Enso som är son till India och Lightschaps Klinga.
Lightschaps BELLA som är moster till valparna. Fick BIR igår i Norge där hon bor.
Vår fina Frigg tränar bakdelskontroll tillsammans med en kursdeltagare och dennes hund.
Morgonpromenad men vårt härliga hundgäng <3
Ha en god måndag. Kramiz!

Kommentarer

Populära inlägg

Tikens löp.

Valpens första 8 veckor.

Gick åt fanders.