Födelsedagsfest och valpbilder.

Då sitter jag här vid köksbordet och intar en riktigt fin söndagsmiddag.
Lånad bild från nätet men enda skillnaden är att jag har min middag på en vit tallrik, bara 1 korv och ketchup på makaronerna. Visst ser det smarrigt ut? Så klart inte men konstigt nog måste jag erkänna.. det är smarrigt! Denna middag symboliserar ett söndagslugn efter en helg på resande fot. Denna smarriga middag intas med ett
Jo, det är söndag men jag har min lediga dag i morgon, måndag, och vem har sagt att man inte får avsluta helgen med ett glas rött tillsammans med en smarrig avslappnande middag? Just det, var står det skrivet i lagen? Förutom i Samveteslagen förstås. Där är det absolut förbjudet men den lagen stoppar jag långt bort i vänster hjärnhalva denna söndagskväll efter att ha varit på resande fot de senaste dagarna.

Ja hit orkade jag blogga igår kväll. Tv-soffan kallade och vi tog en stund vid en film innan det var dags att krypa ner i min egen sköna säng. Nu har jag sovit en god natt med liten sovmorgon och jag känner mig pigg och vaken, redo för en städdag i hemmet och massor av hundmys.

Helgen har som sagt varit på resande fot. Jag, Daniel, Adam samt mina föräldrar har varit hos dotter och "svärson" i Fagersta. Vi har inte träffat dem sedan December så det var hög tid och när är inte bättre tid än när det är långhelg?

Frukostdags.
Vi hade några supermysiga dagar men ack vad jag saknade hundarna och valparna. Det var jobbigt att vara ifrån dem så många dagar (hela 3 dagar). De hade det superbra hemma hos Farmor, det visste jag men ändå var saknaden jobbig. En annan anledning till att vi åkte dit var att dottern Sabina fyller hela 24 år i morgon. Vi firade henne ett par dagar tidigare.

Sabina och Sebastian bor tillsammans med 2 katter. Den ena katten, Onor, är en nyfiken liten krabat. Inte en dörr kunde öppnas utan att han märkte det. Vips så var han på insidan av dörren och undersökte. Vet inte hur många gånger han smet ut på balkongen för att vi inte var så vana vid att ha nyfikna katter som inte fick gå ut runt oss. Den andra katten, Rut, är en rolig liten krabat.
En underbar bild på fina katten Rut.
En otroligt kelen och mysig katt som ville vara där människor var. T om inne på toa kunde man inte vara ifred för henne :-)
Det var en trevlig resa men ack så skönt att få komma hem till våra hjärtan igen. De vuxna hundarna blev överlyckliga när vi klev av bilen och valparna blev också superglada. Känslan av all denna kärlek är obeskrivlig.

Några hade saknat varandra mycket.


Några har saknat varandra.
Posted by Monica Ottosson on den 17 maj 2015


En härlig promenad med hundarna denna måndagsmorgon.


Hemma hos mina hjärtan ❤️
Posted by Monica Ottosson on den 18 maj 2015

Det var längesedan jag la in bilder på valparna. Här kommer bilder som jag tagit i morse. Valparna har nu hunnit bli hela 6 veckor gamla. De är alla busiga, nyfikna, framåt och otroligt sociala.






Ja, det var hela underbara gänget. Snart, mycket snart flyttar dem alla ifrån mig (utom Naga som inte får flytta till Tyskland förrän han är 15 veckor). Fy vad jag kommer sakna dem här små underbara trollen.

Ska se om jag kan få fram vikterna under dagen. Köpte batteri till vågen i helgen. Får se vad tiden räcker till för.

Nu väntar städning. Ha en bra dag <3

Nämen fy på mig!!!! Glömde ju skicka ett superstort grattis till alla India och Evve´s valpar idag på deras 1 årsdag... Stort grattis till LIGHTSCHAPS ANEMONE på 1-årsdagen <3

Lägg till bildtext
 Glömde också skicka ett stort grattis och enormt stort tack till alla fina utställningsresultat som Lightschappare har tagit under helgen som gått. Jag är såååå stolt över er!!!

Kommentarer

Populära inlägg

Tikens löp.

Valpens första 8 veckor.

Gick åt fanders.