Sicken vecka!

Oj oj oj, sicken vecka det har varit. Det var stressigt på jobb under 2 förra veckorna då vi hade student och skolavslutning. Allt skulle vara klart till eleverna slutade. Förra veckan fanns det inga elever på skolan men oj vad det var stressigt i alla fall.

Det dök upp ett test på FB där man kunde se hur man kommer att se ut om 50 år. Om 50 år är jag 100 år :-) Inte illa inte!!! Men så där kommer jag då inte se ut om jag ska fortsätta i detta tempo på jobb och hemma.
Kanske blir det mer åt detta hållet :-) Skämt åsido, nej, det kommer säkert inte vara så mycket människa av mig om 50 år. Varken enligt övre bilden och inte heller enligt undre bilden men jag kommer leva på tron att jag ser ut som övre bilden med en spänst som undre bilden de år jag har kvar på jordelivet haha.

Ja, det har varit en extremt stressig vecka, både jobbmässigt men framför allt känslomässigt. Gick på semester i onsdags kväll men den där semesterkänslan flög all sin kos pga en händelse under dagen. Dessutom har jag inte hunnit slutföra alla arbetsuppgifter som måste vara slutförda så trots semester blir det jobb för mig på tisdag och förmodligen ytterligare någon dag. Detta gör mig inget för jag känner ändå semesterkänsla (nu när allt känslomässigt har lagt sig) eftersom jag själv kan bestämma vilka dagar jag vill gå in och jobba. Torsdagar är ganska givna då jag ändå måste till jobb för att hålla valp/fortsättningskurser.

Men denna jobbiga vecka har avslutats på ett helt underbart sätt. Igår var det Midsommarafton och vi var till vår stora lycka bjudna till att delta i våra kära grannars bröllop.

Minns du detta?
Just det, 1 februari, natten då India och Gandhivalparna blev till. Våra grannars fina nyrenoverade hus brann ner till grunden framför våra förfasade ögon. Trodde inte det var sant. Det har varit en väldigt jobbig tid för denna familjen men i dag står stommen till deras nya fina villa klar på tomten och iågr gifte dem sig hemmavid.

Kan säga att jag tror att inte ett enda öga var torrt under den stunden som bruden tågade in på det mest fantastiska sätt jag varit med om. Hon sjöng en text som hon skrev när paret precis träffats. Denna sång har jag gått och nynnat på hela dagen. Så underbart vacker och vilken röst hon har trots att hon var grymt nervös.

Det blev en helt underbar kväll med supergod mat, god dricka och dans till sena timmen.
Brudgummen väntar på sin blivande fru.
En helt underbar präst viger paret.
Vacker utgång.
Tjusig och kärleksfull dukning.
Den så goda spettkakan.
Vacker bröllopstårta.
Bröllopsvals i annorlunda tappning.
Bruden svänger loss :-)
Idag är en trött dag :-) Har inte gjort många knop denna lördag och det lär inte bli många knop resten av dagen heller. Har sovit halva eftermiddagen och ikväll lär det bara bli en film och soffhäng.

Casper och Frigg <3

Mer som hänt i veckan? Casper har åkt tillbaka till matte i torsdags. Jag och min mamma körde upp honom till Göteborg och sen passade vi på att ta en sväng inom Ullared. Man kan inte köra förbi avfarten mot Ullared utan att ta en sväng inom :-) Blev lite kläder till gårdagens bröllop och en present.


 Visst är han ful? Visst är han charmig? Jag tycker om honom, hoppas familjen också lär sig tycka om honom. Hans mage kommer lysa upp trädgården när mörkret faller över hemmet.

Nä, nu väntar tv. Ha en god lördagskväll.


Kommentarer

Populära inlägg

Tikens löp.

Valpens första 8 veckor.

Gick åt fanders.