Otursdag

Idag måste vara min otursdag. Efter en nästan sömnlös natt pga en skällande och gnällande "passehund" liksom en nästan sömnlös morgon pga samma anledning fick jag börja med att torka upp en hel skål med vatten från köksgolvet. När jag väl lyckats somna i morse (med proppar i öronen) kom sonen in och väckte mig. Hunden har bajsat på mitt golv! Det luktar..... Åhhh, in i rummet och där hittade jag den mest gigantiska bajshög jag någonsin skådat.

Ut med hunden i trädgården med tanken om att han får vara där medan jag sover en stund till. Detta ville inte hunden och en liten stund senare blir jag åter väckt och fick gå ner och släppa in honom. Tillbaka till sängen och somnar om, tacksam över att hunden faktiskt nu är tyst. Stackaren har tydligen varit nödig hela natten och det har inte jag fattat, suck.

Stiger upp, enligt mitt tycke, alldeles för sent. Tar ut hundarna för den vanliga morgonpromenaden på ängen men får snabbt gå in igen. Hela ängen kryllar av harar och fåglar. Ingen bra kombination om man inte har lust med att jaga ikapp jagande hundar.

Hundarna får mat och sen tycker "passehunden" att han är törstig. Med sitt märkliga sätt att dricka, tassarna i vattenskålen, så välter han ut vatten över nästan hela köksgolvet. Ut med hunden och fram med moppen :-(

Sätter mig vid frukostbordet och vill ha min dator. Går in i vardagsrummet för att hämta den från tv-bordet. Lyfter datorn och det rinner fullt med vatten från den. Katten hade varit på bordet och vält ut ett helt glas vatten. Som tur var hade det inte hamnat PÅ datorn utan "bara" under. Torkade av datorn och puhhh, den fungerar som den ska.

Så, hur ska denna dagen sluta? Vad är nästa grej?

Nu är det dags att göra mig och hundarna redo för dagens besök. Det är lilla LS Lotus "Katla" som kommer på besök tillsammans med matte.

Önskar dig en trevlig dag.

Kommentarer

Populära inlägg

Tikens löp.

Valpens första 8 veckor.

Gick åt fanders.