En vecka

...och en dag är våra småttingar idag, denna underbart vackra lördag. En lördag som jag ska tillbringa i solstolen tillsammans med Mr grey och hans nyutkomna tankar. Valparna får tillbringa sin dag i köket dit dem nu flyttat under dagtid. Ännu ett par nätter får dem dock sova hos oss i sovrummet. Nog inget de säger nej tack till med tanke på hur många små sängkompisar jag har haft inatt. 
Lilla Elza var en av de valpar som hela tiden kröp ur valpbädden för att sova hos mig i min säng. Mysigt ❤️

Dagens vikt:
Tik svart: 490 g, totalt 155 g
Hane grön: 503 g, totalt 129 g
Tik ljusblå: 483 g, totalt 125 g
Hane lila: 461 g, totalt 139 g
Tik gul: 447 g, totalt 156 g
Hane rosa: 523 g, totalt 184 g
Tik vit: 496 g, totalt 116 g
Tik mörkblå: 453 g, totalt 108 g

Hela gänget 8 dygn gamla. 

Natten har varit ganska jobbig. Efter några sömnlösa timmar kom jag på att
De nog var varma. Vi öppnade upp o jag tog bort den tjocka fällen. Valparna blev så nöjda och sov som stockar. Inte konstigt att de kröp till min svalare säng. 

Har fått frågor om hur jag kan se att de svart och vita valparna kommer bli blåsvarta och svartvita. Kolla in tassarna...
Vitsvart som vuxen. 

Blåsvart som vuxen. 


Nu ska jag plocka in frukosten o sen hämta Mr Grey. Ha en bra lördag. 

Kommentarer

Populära inlägg

Tikens löp.

Valpens första 8 veckor.

Gick åt fanders.