Valppresentation.

God förmiddag!
Äntligen lite bloggtid. Har jobbat måndag och tisdag på skolan och har ledig dag idag. Jag kommer att vara ledig varje onsdag (såvida det inte står utbildning o dyl på schemat) samt halva fredagen. Känns som en bra arbetsvecka tycker jag. Mina arbetsdagar består av planering och åter planering fram till det att vi tar emot våra kära elever i mitten av nästa vecka, samma vecka som min kära son börjar ÅK 6. Du milde tid... han blir nu äldst på skolan!
Sonen Adam och Naga.
Men det är skönt att vara hemma idag och tillbringa lite kär tid med hundarna och valparna. Jag är ledig men det lär ändå få stå lite jobb på schemat. Dessutom ska jag till vår kurslokal i Sjöbo ikväll för att hålla en hundpromenad samt invigning. Har du vägarna förbi eller bor du inom rimligt avstånd till Sjöbo är du varmt välkommen dit kl 18.00. Vi finns på Lilla Gallerian, Irene´s Djurvård.

Välkomna på Jippo & hundpromenad på Onsdag den 12 aug. Extra öppet mellan 18-20 på Irénes Djurvård i Sjöbo.
Vi bjuder på kaffe och hembakat.
Massor av erbjudande i butik och trim.
Teckna din smådjursförsäkring i Agria och få en present.
Bonizas Hundskola, Camillas Hälsohörna och Småttingens barnkläder kommer finnas på plats :)

Bonizas hundskola kommer även anordna en hundpromenad denna dag. Hoppas vi ses!

Under tiden jag är där finns mina kära föräldrar på plats för att passa valparna. Lämnar aldrig i mitt liv dem ensamma.

Valparna ja. De har nu hunnit bli hela 5 dygn gamla. Dem växer och mår bra men jag är lite orolig då jag tycker dem ökar för lite i vikt. Kanske är det så att jag är bortskämd med "Chialinjen´s" gräddmjölk i spenarna. Kanske är det normal viktökning. Jag vet inte men jag vet att jag måste mata den smala Frigg mer. Ingen mat i Frigg, dåligt med mat i spenarna till valparna. Hon har aldrig varit någon matglad hund och ännu sämre är det nu. Får nästan tvinga i henne maten. I dag blir det en tur till djuraffären för att hitta ett nytt foder. Tror inte hon gillar detta fodret, Royal Canin Starter Medium. Hon äter allt annat med god aptit och ratar torrfodret som är så viktigt. 

Här kommer en liten presentation av valparna en och en. Du kan läsa dagens vikt och total viktuppgång sedan de föddes. 

Valp 1 SVART:
Tik
Färg: vit/svart
Födelsevikt: 335 gram
Vikt 5 dygn: 397 gram (total ökning + 62 g)





Valp 2: GRÖN.
Hane
Färg: Blå/svart
Födelsevikt: 374 gram
Vikt 5 dygn: 457 gram (total ökning + 83 g)






Valp 3: LJUSBLÅ
Tik
Färg: Vit/svart
Födelsevikt: 358 gram
Vikt 5 dygn: 420 gram (total ökning + 62 gram)



Valp 4: LILA
Hane
Färg: Blå/svart
Födelsevikt: 322 gram
Vikt 5 dygn: 400 gram (total ökning + 78 gram)


Valp 5: GUL
Tik
Färg: Vit/svart
Födelsevikt: 291 gram
Vikt 5 dygn: 388 gram (total ökning + 97 gram)



Valp 6: ROSA
Hane
Färg: Blå/svart
Födelsevikt: 339 gram
Vikt 5 dygn: 437 gram (total ökning + 98 g)


Valp 7: VIT MED SVART
Tik
Färg: Vit/brun men kommer gå åt beige/grå och brun.
Födelsevikt: 380 gram
Vikt 5 dygn: 438 gram (total ökning + 58 g)


Valp 8: MÖRKBLÅ "Elza"
Tik
Färg: Vit/brun
Födelsevikt: 345 gram
Vikt 5 dygn: 387 gram (Total ökning + 42 g).

Bilderna blev inte så bra då de är tagna med min mobiltelefon. Bättre bilder kommer till helgen.

I skrivande stund är 1 tik och 1 hane tingad, ev 2 hanar. Det finns alltså valpar som söker hem att flytta till när de blir 8 veckor gamla, fredagen 3 oktober.

Mer information om mamma Frigg - Bidibiankas Friggi.

Mamma Frigg.

Mer information om pappa Casper - Chappetorpets Bilbo

Pappa Casper
Mer om valpkullen kan du läsa på min hemsida www.lightschaps.se

Film från i morse.


Nu väntar städning och lite jobb. Önskar dig en trevlig onsdag. Kanske ses vi ikväll?

Kommentarer

Populära inlägg

Tikens löp.

Valpens första 8 veckor.

Gick åt fanders.