Kullnamn

Godmorgon!
För första gången sedan vi startade vårt liv som uppfödare står det helt still i fantasin för kullnamn. Det är dags att skicka in registreringsansökan till SKK för Frigg och Caspers underbara valpkull.
Det enda jag hade bestämt är att kullnamnet ska vara översatt till Latin. Vi har testat massa olika och helt plötsligt fann vi det....

Lightschaps Album (valpens tilltalsnamn). Album betyder Vit och Frigg är vår första vita hund. Visst är det passande? Så du som nu tingat valp hos oss, vill du vara snäll och maila eller skicka SMS med din valps tilltalsnamn inom den kommande veckan?

Så här ser du Lightschaps Album Pennieh som ännu söker en familj att flytta till och som kommer och hälsar på henne. Hon ser så ledsen ut när de andra valparna får besök av sina familjer...
På fredag ska alla namnen vara satta så jag kan skicka in registreringsansökan. Pennieh önskar hett att hon hittat sin familj till dess så hon får rätt namn i stamtavlan.

Då var det åter söndag. Känns helt ok med söndag faktiskt för jag är så nöjd med gårdagen. En härlig lördag som ägnades helt och hållet åt hundarna. Det stod kamning och bad på schemat och jag hann minsann med alla jag hade planerat att hinna med. Klinga fick sig en ordentlig genomkamning och ett välbehövligt bad, samma väg gick Stella. Det blev paus med Tacomiddag tillsammans med mina kära föräldrar och när vi satt oss i tv-soffan åkte kammen åter fram och Frigg blev så fin. Trodde aldrig i mitt liv att jag skulle få ordning på hennes päls då den var fruktansvärt tovig. Men 1 timme senare var hon helt tovfri, vit och len i pälsen. Det blev perfekt med ett bad i Keratinschampo för hund och massor av balsam av samma sort som hastigt sköljdes av.

Blev en kort blogg idag. Nu är det dags att ta tag i dagen. Önskar dig en trevlig söndag.

Kommentarer

Populära inlägg

Tikens löp.

Valpens första 8 veckor.

Gick åt fanders.