Så var det bara 1 kvar.

Ännu en dag i hemmet men än dock på jobbet. Mina hundelever kommer hem till mig i eftermiddag för att lära sig allt om hundavel och uppfödning. Det ska avmaskas, vägas och klippas klor. Jag hoppas innerligt att det fina vädret håller i sig så vi kan vara utomhus. Förmiddagen består av datorarbete, fixa schema, årsplanering för mina lektioner mm. Jag är då inte sysslolös.

Igår fick valparna vara utomhus under eftermiddagen. Här är lite bilder som jag tog.





















Pennieh som är sist kvar med att söka ett hem.
 








Om ca 1 timme kommer mina elever och då lär det bli fler bilder som du får se i morgon på bloggen.

Vi hade valpköpare på besök igår kväll. Under tiden ringer telefonen och jag får en ny valpköpare i andra ändan, en valpköpare som gjorde mycket gott intryck på mig och som jag förhoppningsvis får träffa nästa helg.

Detta innebär att det i skrivande stund bara finns en liten tjej kvar att tinga. Det är lilla Pennieh (svart) som söker ett hem att flytta till efter den 3 oktober.


Nu ska jag förbereda för mina elever. Ha en bra torsdag. Kramiz

Kommentarer

Populära inlägg

Tikens löp.

Valpens första 8 veckor.

Gick åt fanders.