En lustfylld onsdag.

Idag är det åter onsdag. För mig är onsdag likvärdig med en söndag, man är ledig men i morgon är det åter jobbdag. Det är skönt med en ledig dag så här mitt i veckan. Då jag jobbar så mycket när jag jobbar har jag svårt för att hinna med att hålla ordning i huset. Det ligger saker lite här och var, tvätt efter helgens tvättdag ska vikas och läggas på plats, golvet ser ut som stampat jordgolv och dammkatterna tar sig en svängom i alla hörn. En dag mitt i veckan för att iordningställa allt så man i lugn och ro kan jobba två dagar till innan det är dags för ännu en "onsdag", dvs helgen. I detta hem behövs det städas titt som tätt men hur ska det bli med 8 hundar som springer ut och in i sånt här ruskväder?

Gissa om jag längtar efter kyla och en vit "torr" mark. Jag är så trött på detta regn, grå natur och alla blöta tassavtryck som vi ständigt traskar omkring i inomhus. Det är helt omöjligt att inte få jordgolv hur jag än torkar tassarna på hundarna. Nä, ge mig vinter nu!!!

Startade denna onsdagsmorgon med en sovmorgon efter en natt med härlig sömn (sov nästan hela natten för en gångs skull). Fick iväg sonen med skolbussen och kröp sen åter under täcket. Finns det något bättre än att tvinga sig upp men med känslan av att man åter ska få lägga sig i den varma sängen om en liten stund? Jag älskar den känslan. Jag la mig och lyssnade 5 min på min ljudbok, stängde av och somnade gott för att åter vakna runt 8.30. Gandhi undrade då vad det var för slö matte han hade för han var faktiskt väldigt kissnödig!
Gandhi på väg till mig.
Ja det blev en väldigt blöt morgonrunda. Jag stod där inlindad i mina regnkläder och huttrade medan hundarna sprang runt och var överlyckliga över att matte hade en ledig dag.
Gamlingen Bonzo (snart 15 år) gillade också ruskvädret och morgonpromenaden.

Fina Bonzo  <3

Så nu befinner sig alla hundarna i vår groventré med möjlighet att springa ut och in som de vill. Själv sitter jag inne i stugvärmen och äter en god frukost och skriver blogg. Tycker nog att livet är ganska rättvist fördelat dem och mig emellan :-)

På onsdag nästa vecka är det dags att bege sig till ögonlysare i Helsingborg. Det är Gandhi som ska ögonlysas för hans förra ögonlysning slutade gälla den 29 nov :-(
India löper för fullt och ja vi har bestämt oss. Vill dem para sig så får dem göra det. Igår började hon flirta för fullt med Gandhi men han tycker inte hon är redo ännu och nä, vi får hoppas hon håller på sig ytterligare en vecka.
India och Gandhi.
Detta paret har en kull sedan tidigare tillsammans - Lightschaps Lotus ... Födda 2015-04-03.  Ett gäng helt underbara valpar med bästa tänkbara temperament. Alla valpar är bruna och så kommer dem även bli i denna kullen (bruna föräldrar kan bara ge bruna avkommer). Alla valparna i förra kullen har helt underbar päls, snälla, trevliga och arbetsvilliga. Av denna anledning väljer vi att ta ytterligare en kull på detta föräldraparet. India är en av dem bästa aveltikar vi har/haft. Hon tar hand om sina valpar på bästa sätt, är nästan helt självgående i sin omvårdnad om valparna och har mat till dem i överflöd.

India har sedan tidigare en kull valpar, då tillsammans med Chappers "Evve".
Lightschaps Anemone... födda 2014-05-18. Även dem ett gäng helt underbara individer. Snälla, trevliga, otroligt sociala och arbetsvilliga. Allt man kan önska i en hund.


Vi hade sedan tidigare planer på att para Indias syster LS Chianti med Gandhi och dem planerna ligger fortfarande kvar. Dock har hon ännu inte kommit i löp.



Chianti är tonåring... Bordsskick?!?
Posted by Cecilia Sissan Florin on den 7 april 2014

Detta innebär att vi kommer ha 2 kullar att ta hand om samtidigt (tror jag) men det har vi haft förut och det är inga som helst problem med India som en utav mammorna. Fixar inte den andra mamman sina valpar fixar India dem. Så var det nämligen förra gången.Åh vilken härlig tid som ligger framför våra fötter :-)





Igår testade jag något nytt och det är jag så glad för. Jag var i STORT behov av en klippning och färgning av mitt hår. Det var liksom inte igår jag hade besök av min frisör som tyvärr bor såååå långt bort som i Norge. Jag kände att jag inte kan gå och se ut så här ända till nyår då vi förhoppningsvis träffas igen, nä jag var tvungen att göra något åt mitt utseende nu.

Skolan jag jobbar på, Realgymnasiet i Malmö, har också gymnasium i Lund och där håller dem bland annat frisörutbildning. Dit kan man som allmänhet komma och klippa sig på vissa tider och jag tänkte, varför inte? Detta är bland det bästa jag gjort på länge. Jag känner mig så fin i mitt hår och eleverna både färgade och klippte det precis så som jag ville ha det. Helt otroligt duktiga.

http://blogg.realgymnasiet.se/real-beauty-lund/

Bor du i närheten av Lund, är i behov av klippning, färgning, ögonfransförlängning, ögonbrynsfärgning och mycket annat... se hit!!! Underbart duktiga elever och härliga priser.

Det var väl det hela... Åh nä glömde ju nästan den roliga gårdagen på mitt jobb. Om tisdagar har jag lektion med hundelever i Åk 3. Vi pratade lagar och regler kring hundträning och sen körde vi praktiskt arbete med elevernas hundar. Jag introducerade dem i hunsporten Nosework. Vi hade så kul och hundarna är så sjukt duktiga. Här ser du Therese med sin Cocker Spaniel Bailey. Dem söker Yasminte (glömde lagerbladen hemma tyvärr).

Här kommer en film på min andra elev och hennes hund som är Vachtel/Springerspaniel, Hedvig och Elvis.

Vill du också köra igång? Här är en fin introduktionsfilm.


Nu ska jag fixa lite på Lightschaps hemsida så den blir uppdaterad med våra parningsplaner. Önskar dig en trevlig onsdag. Kramiz.

Kommentarer

Populära inlägg

Tikens löp.

Valpens första 8 veckor.

Gick åt fanders.