Välkommen 2016!

Tiden springer iväg. Det har redan gått 2 dagar på detta nya nästan orörda år. Kommer det bli ett bra år? Kommer det likna det gångna året? Kommer det bli ett sämre år? Ja, om man hade facit i hand...

Lite nyfiken och bara för skojs skull har jag kollat runt lite bland horoskop på nätet. Tydligen kommer jag inte hitta min framtida make detta året, vilket är ju tur då jag redan har en make som jag trivs gott med :-) Det verkar som om jag får lite framgång inom mitt jobb med en och annan lite dalgång i April (inte konstigt då min mammalediga kollega kommer tillbaka). Det jag kan utläsa från alla horoskop jag kollat på är att jobbet kommer ta upp den största delen av min tid. Jag antar att det är jobbet på skolan, där jag jobbar som hundlärare mm, som kommer uppta min tid. Överallt står det att jag inte får glömma min familj samt att det är viktigt att jag ger dem uppmärksamhet.

Horoskop 2016 Väduren

Kunskap är den perfekta symbolen för Väduren under 2016. Kom ihåg att allt inte kan bli rätt direkt. Du måste jobba din väg fram till målet och detta året kommer det bli en lång rutt. Oavsett, tack vare denna väg så kommer din personlighet utvecklas och du kommer ta dig framåt. Du kommer märka att målet inte är så viktigt. Du kommer troligen inte möta din sanna kärlek detta år, men du kommer göra bra ifrån dig på jobbet. Glöm inte bort din familj. Ge dem uppmärksamhet. /http://www.se.bhoroscope.com/vaduren
 Ja det är lite spännande med horoskop. Detta låter ganska bra tycker jag så jag får hoppas att horoskop talar sannning :-)

Googlar runt och ser till min stora glädje att det finns horoskop även för våra 4-benta vänner. Så här berättar horoskopet om vår Bonzo som fyller hela 14 år i mars. Horoskopet gäller även får vår lilla prinsessa, Klinga samt Z-kullen.
Bonzo och Hedvig.

Väduren ca 20/3-19/4

VÄDUREN ca 20/3  -  19/4

Ungefär så här är jag.Jag tycker om att resa och jag njuter av att få bli föremål för ditt ompysslande, av alla de slag. En egen kupé är något jag njuter av, en mjuk och trygg plats så att jag slipper fara omkring som en boll ifall du bromsar upp min resa för snabbt.

Jag är egentligen en mycket pålitlig och stabil vovve och trots alla lockelser runt omkring mig så håller jag mig gärna till min vovvepartner. Redan som liten så visar jag dig en hel del av min charm och jag har stort överseende med en matte/husse som tjatar för mycket på mig. När jag blir vuxen så vet jag att jag kommer att hålla en för mig mera värdig hållning.

Jag kommer inte att lägga mig i allt som händer i min bostad, men jag vill inte att du ska ta mina ben/strumpor/leksaker, dom är mina. Du har dina stolar och domäner,  jag har min korg och mina domäner. Fast ibland har jag rätt att ligga även i din säng för jag är det käraste du har och så ska det vara.

Jag tycker om att vara ensam, då samlar jag mina tankar, detta till trots så är jag mycket för att umgås med mina vänner, såväl fyr- som tvåbenta. Fast du tycker kanske inte alltid om att jag gärna vill ta med mig hem de nya vovvekontakter som jag knyter. Fast det gör för all del inget för jag vill gärna vara ensam om dig, så okej då.

Ibland är jag kanske inte din allra bästa vän då jag har lätt för att tjura ensam och ibland så skäller jag obefogat till din stora förtretlighet. Men du får stå ut med mig – jag får ju lita till dig och dina kommandon.

Inom lydnadssport skulle jag kunna nå framgång, för jag är mycket vetgirig och vill gärna lära mig något nytt. Kanske är det dock så att jag har svårt för att stå still och kanske är det inte alltid som jag får den vinnande rosetten. I alla fall om det just då är en skönhetsutställning som jag visar upp mig på. Men jag vill vara etta och den bästa i min klass. Om någon annan skulle placera sig före mig så måste det ha blivit ett fel av domaren för jag är bäst, så det så.

Jag är mycket bra på att leda de mina, jag hittar lätt det du vill ha. Har du kommit bort så följ mig jag är oslagbar på att leda dig rätt – du klarar dig inte utan mig. Du får gärna berömma mig och jag måste säga att jag njuter när man vill fotografera och klappa mig. Du behöver inte alltid ge mig en godsak, men jag är värd det.

Jag är en mycket klok och listig hund och jag lurar dig lätt om jag är på det humöret. Visst är jag en egoist och vill ha allt som jag själv önskar ha det. Jag delar inte gärna med mig ur min matskål och i så fall, om jag gör det, så är det rester som du får av mig.

Min hälsa är god och du hör mig sällan klaga. Det mest känsliga jag har är min hud och min päls, så hjälp mig att vårda den så blir jag både glad och vacker.
Vill du kolla vem din hund är? http://www.hemmetsjournal.se/hund/Hem/Hundhoroskop/

India
  Detta året kommer starta med ett gäng underbara valpar från India och Gandhi. Det blir ett härligt gäng brunisar som kommer förgylla vårt liv i slutet av vintern och början av våren, fram till dem flyttar i April. Blev lite nyfiken på vem dessa individer kan vara och det kan du läsa här http://4.bp.blogspot.com/-xj_HTRdxq-4/VOmObM0mAnI/AAAAAAAA138/6D-2oU1t2P0/s1600/DSC_0056.JPG 
India och Gandhis valpar blir ett gäng Vattumannar.

DRÄKTIGHETSDAGBOK, dygn 30.
  • mage: 69 cm, ökat 0 cm
  • midja: 62, ökat 3 cm

India mår toppen. Tigger som en tok, precis som hon brukar göra när hon väntar valpar. Hon är pigg och glad.
  • Dag 28: Valparna kan stänga ögonlocken. Klorna bildas.
  • Dag 30: Nu kan valparna stänga ögonlocken helt.
  • Dag 31: De båda ögonlocken sammansmälts.
  • Dag 32: Gommen sluts. 
Det här är en väldigt viktig tid i valparnas utveckling. Om tiken utsätts för stress, slag osv är det lätt att det blir någon missbildning hos valparna. Nu måste vi se till att India inte utsätts för något som hon inte mår bra. India är nu inlindad i bomull...

Om ett par veckor sitter vi alltså med ett gäng såna här fina småttingar.
Den blivande pappan Lightschaps Gandhi, 5 veckor gammal.
Funderar på om jag och någon av våra hundar ska åka på Schappeträffen som en annan kennel (Mc Marra´s) anordnar i morgon;

SCHAPENDOESTRÄFF 3 JAN KL 12.30 PÅ STOREGÅRD i Fjelie...inte långt fr E6/E4 Lund. (www.storegard.se)
ALLA är VARMT VÄLKOMNA. Oavsett kennelnamn är man välkommen och det kostar 100 kr/familj (hyra för lokal och plats). Man tar med sig egen fika och det står utställningsträning på schemat. 
Jag har inte bestämt mig ännu.... men jag funderar mycket på att åka dit.
Syskonen Klinga och Ruff som unghundar på Storegård.

Nu väntar städning och kvällen avslutas hos föräldrarna med god middag. Önskar dig en trevlig lördag. Kramiz.

Kommentarer

Populära inlägg

Tikens löp.

Valpens första 8 veckor.

Gick åt fanders.