En lugn förmiddag.

Det är tisdag och tisdag innebär att jag är ledig från jobb under förmiddagen, för att sen ha möjlighet att jobba hemifrån under eftermiddagen. En dag jag tycker mycket om för då har jag möjlighet att ta lite sovmorgon och gå lång morgonpromenad med alla hundarna. Denna morgon hade jag 2 extrahundar med mig då jag har Gandhi och Chianti här för att göra de sista parningsförsöken. Hur det går och har gått med det tar vi lite senare idag.
Det var ett stort glatt och härligt schappegäng som följde med mig denna morgon.



En ledig förmiddag innebär också att jag får lite mer tid med de underbara valparna. Jag får tid till att ligga i valphagen och mysa tillsammans med dem och mamma India. Innebär också att jag fick tid till att ta dåliga foto och väga valparna.

Dygn 5:

OBS! Ökningen är över 2 dygn.

Mr GUL: 669 g, ökat 122 g, total ökning 263 g.
Denna underbara nallebjörn som kan sova var han än är och precis hur som helst. La sig direkt tillrätta och somnade när han hamnade i vågskålen.

Mr BLÅ: 523 g, ökat 91 g, total ökning 213 g.
En mysig valpis som älskar att ligga hos mamma och mysa och är väldigt matglad.

Mr ROSA: 570 g, ökat 82 g, total ökning 214 g.
Sötnos som gärna ligger för sig själv och sover. Tycker dock mycket om att sova i en varm och mysig människohand.

Mr LILA: 622 g, ökat 93 g, total ökning 235 g.
Jag ska fram och jag ska vara först är Mr Lila´s måtto :-) Inget stoppar denna kille från att förse sig från mjölkbaren.

 Mr RÖD: 650 g, Ökat 136 g, total ökning 318 g.
Ytterligare en nallebjörn som verkligen ser till att ha den bästa spenen. Mat är livet!

Fröken SVARTVIT: 594 g, ökat 108 g, total ökning 272 g.
Mysig liten tjej som gillar mammas goa värme och tycker om människors mysiga varma händer.


Fröken SVART: 502 g, ökat 81, total ökning 201 g.
Liten men naggande god <3 Är man hungrig ser man till att få sin mat.

Lite andra bilder från i morse.




Nu har jag ätit klart och det är dags att göra lite nytta av dagen. Önskar dig en trevlig tisdag. Kramiz


Kommentarer

Populära inlägg

Tikens löp.

Valpens första 8 veckor.

Gick åt fanders.