Nu börjar utvecklingen.

Idag är valparna lite mer än 1,5 vecka gamla. Utvecklingen har hittills varit ganska lugn. De har i stort sett ätit och sovit och fått hjälp med att bajsa och kissa. När de tagit sig fram i valpbädden har det varit nästan helt med hjälp av frambenen.


12 dygn och matlags. Kolla in lilla Hjördis som öppnat sina ögon ❤️
Publicerat av Monica Ottosson den 16 februari 2016

Igår började det hända saker! Igår var de 11 dygn gamla.
- Använder alla 4 benen när dem ska förflytta sig.
- Morrar om någon okänd människa håller i dem.
- Ögonen började spricka upp.
- En och annan valp reagerade på lite högre ljud.
- 1 av valparna bajsade helt på egen hand.

Natten har varit otroligt lugn. Jag har blivit väckt av någon hungrig krabat endast 2 gånger, fram till att kära makens väckarklocka plingade. Dock fick jag hjälp med sömnen så kanske gjorde det att jag inte var så känslig för ljuden. Nu äter de inte lika ofta, ca varannan timme är det nu.

Filmen ovan är ifrån eftermiddags (dygn 12) och i slutet ser ni lilla Hjördis som var först ut med att öppna båda sina ögon helt. Alltså, det finns inget sötare än när valparna öppnar sina ögon. Det går inte att beskriva den känslan jag får i kroppen när jag möter blicken från de små underverken för första gången. Åh vad jag älskar dem <3

Hur har det då gått med de här 2 turturduvorna?
Gandhi <3 Frigg
Jodå, klart det finns valpar i Frigg´s mage! Det är ingen skillnad på farten i henne men helt plötsligt har hon börjat äta som en häst och hon äter verkligen som en häst!!! 4 mål mat om dagen och hon tömmer skålen varje gång. Strunt samma om jag blandat något gott i eller inte. Hon är verkligen superhungring! Hon och India äter nu
India så klart för att hon diar och diar massor!!! Men Frigg är en väldigt smal hund och förra gången hon fick valpar var hon väldigt smal när valparna hade kommit så nu jäklar ska det "fettas på" innan valparna börjar ta sitt :-) Tydligen är det i behov eftersom hon är så här hungrig. Fri tillgång till mat är min melodi!

Nu kommer min kära make hem så jag ska servera middag. På återhörande i morgon. Kramiz

Kommentarer

Populära inlägg

Tikens löp.

Valpens första 8 veckor.

Gick åt fanders.