Torsdag = Lektionsdag.

Igår var det onsdag och då var det lektionsdag för mina hundelever i åk 1. Vi hade en annorlunda och mycket nyttig lektion som hölls hemma hos mig i mitt hem. Eleverna fick titta på valparna och hur India arbetade med att kissa, bajsa, mata mm samt vad jag gjorde med valparna såsom vägning mm.

Efter en stund lämnade vi India och valparna ifred för att dra oss ner till köket för lite arbete om hundavel. Eleverna fick en tankekarta utav mig och utefter den skulle dem jobba fram 10 frågor/blå bubbla.
Dessa frågor satte jag samman igår till ett googleformulär. Kan du besvara frågorna?
http://goo.gl/forms/VdSh1QNRXk
Det är många frågor och alla berör uppfödning av hund.

Idag är det alltså torsdag och idag kommer nästa gång, hundelever åk 2, för att göra sin lektion här hemma. Det står samma som gårdagen på schemat förutom att de inte behöver ställa samman frågorna. De ska också få se hur man klipper klor på så små valpar för det är redan i stort behov.







 Åk 1 fick äran att ge smeknamn åt hela gänget. Dessa namn får de ha tills vi vet vem som ska flytta till vilken familj. Får jag presentera:

Mr GUL / Rocky: Vikt 723 g, ökat 54 g, total ökning 317 g
Mr BLÅ / Aslan: Vikt 596 g, ökat 73 g, total ökning 286 g.
Mr ROSA / Elvis: 619 g, ökat 49 g, total ökning 263 g.
Mr LILA / Ibb: 689 g, ökat 67 g, total ökning 302 g.
Mr RÖD / Rudolf: Vikt 702 g, ökat 52 g, total ökning 370 g.
Fr SVARTVIT / Daisy: Vikt 678 g, ökat 84 g, total ökning 356 g.
Fr SVART / Manda: Vikt 549 g, ökat 47 g, total ökning 248 g.

Igår fick vi också till ytterligare en parning. Underbart <3.
 Tiden springer iväg och jag måste snart iväg för att hämta upp eleverna vid tågstationen. Frukosten ska plockas undan, sängarna ska bäddas mm.

Önskar dig en trevlig torsdag. Ps... snart helg!!! Kramiz

OBS! Kan för säkerhets skull berätta att mina hundar älskar såna här dagar. India var helt lugn och brydde sig inte det minsta om att hon hade publik. Kände sig t om så lugn att hon lämnade valplådan för att krypa upp i någon elevs knä och mysa. Hade inte mina hundar mått bra av att jag tar hit eleverna hade jag inte gjort det! Bara så att DU! vet...

Kommentarer

Populära inlägg

Tikens löp.

Valpens första 8 veckor.

Gick åt fanders.