Välkomna till världen.

Äntligen har India och Gandhi´s underbara valpar kommit till världen. Det var en långdragen men väldigt lugn valpning, helt utan komplikationer.

Idag/Ikväll kommer jag kontakta de familjer som skrivit upp sig på valpköparlistan. Tyvärr räcker inte valparna till för alla vilket så klart är väldigt tråkigt men inget man kan bestämma över. Jag är glad över att jag bestämde mig för att också para Chianti och Gandhi, vilka vi hoppas får ihop det idag. Vi har gjort en del försök men hittills har hon inte varit redo. Vi hoppas att dagens försök ska ge det efterlängtade resultatet.
Gandhi och Chianti från gårdagens parningsförsök.
Idag är valparna 1 dygn gamla och här kommer en presentation utav var och en.


Valp 1 - Mr GUL.
Född 06.45
Kön: Hane
Färg: Mörkt Brun med vita tecken på bringa och tassar.
Födelsevikt: 406 g
Vikt 1 dygn: 442 g, ökning 36 g

Valp 2  - Mr BLÅ
Född 07.30
Kön: Hane
Färg: Brun med vita tecken på bringa och tassar.
Födelsevikt: 310 g
Vikt 1 dygn: 357 g, ökning 47 g

Valp 3  - Mr ROSA
Född 07.45
Kön: Hane
Färg: Brun med vita tecken på bringa och tassar.
Födelsevikt: 356 g
Vikt 1 dygn: 407 g, ökning 51 g

Valp 4  - Mr LILA
Född 08.39
Kön: Hane
Färg: Vit/Brun
Födelsevikt: 387 g
Vikt 1 dygn: 438 g, ökning 51 g

Valp 5  - Mr RÖDFödd 11.55
Kön: Hane
Färg: Brun/Vit
Födelsevikt: 332 g
Vikt 1 dygn: 379 g, ökning 47 g

Valp 6  - Fröken SVARTVIT
Född 14.00
Kön: Tik
Färg: Brun med vita tecken på bringa och tassar.
Födelsevikt: 322 g
Vikt 1 dygn: 367 g, ökning 45 g


 Valp 7  - Fröken SVART
Född 16.15
Kön: Tik
Färg: Vit/Brun
Födelsevikt: 301 g
Vikt 1 dygn: 321 g, ökning 20 g

Ber om ursäkt för dåliga bilder men tiden är knapp :-) Får se om jag kan få hjälp till ansiktsbilder ikväll till morgondagens blogg. Idag får ni hålla tillgodo med bild på deras teckningar.

Natten har dock varit jobbig. India har så sjukt mycket mat så det har varit en hel del magknip. Framåt morgonen blev det lugnare så då fick jag sova lite. Känner mig faktiskt ganska pigg idag.

Önskar dig en trevlig fredag.




Kommentarer

Populära inlägg

Tikens löp.

Valpens första 8 veckor.

Gick åt fanders.