Ett hål i huvudet.

Vilken sovmorgon det blev idag. Sonen försov sig lite så jag gick upp och hjälpte honom fixa frukost mm, sen dök jag åter ner i sängen. Låg en liten stund och bläddrade på mobilen som somnade ganska fort ifrån den. Sov som en stock och steg upp 9.15. Tog nog igen tidigare sömnbrist efter dåliga nätter. Så idag är jag pigg som en nötkärna... nja inte riktigt tyvärr. Fick ett nytt break igår när jag bestämde mig för att ta ordentligt tag om jobbiga saken. Samtidigt som det känns jättejobbigt, känns det väldigt skönt. Den där konstiga tröttheten, mattheten är tillbaka liksom det så fruktansvärt dåliga minnet.
Skrivarlusten är också som bortblåst idag. Fingrarna som brukar röra sig över tangenterna snabbt har fått sirap i sig. Jag måste hela tiden tänka på hur orden stavas. Idag lär det knappast bli något roligt inlägg eller långt inlägg.

Dräktig Frigg, dygn 36 / vecka 6.


  • Mage: 64 cm (ökat 0 cm)
  • Midja; 58 cm (ökat 1 cm)

Kan det vara så bra att Friggs mage nu börjar öka i omfång? Hoppas hoppas...
Foster i vecka 6.
Öronsnibbarna och ögonlocken växer och täcker i slutet av veckan örongång och ögon. De yttre könsorganen 
börjar förändra sig i riktning till han- och honkönsorgan..I början av veckan skiljs tårna helt, och i slutet av veckan bildas klorna. Morrhår börjar växa ut.Tarmsystemet lämnar navelsträngen och befinner sig nu placerad i bukhålan.Hos tiken ses en svag rosafärgning av bröstvårtorna, och beroende på antalet  valpar i livmodern vill buken tillta lite i omfång.

De små StarWars-stjärnorna, 5,5 vecka.









Nu är det full rulle dagarna i ända. Moppen går varm och hushållsrullen får bytas titt som tätt. De har upptäckt utelivet och idag, det ska bli runt 10 grader varmt och sol, ska de få tillbringa dagen utomhus. Jag har satt ut en stor canvasbur med mycket filtar och plädar i så där kan de ta sina tuppluror.

Alla valparna är mycket lika i vikt och väger nu ca 2,9 kg, förutom lilla bustrollet Hjördis som väger 2,6 kg. Det är ett gäng tungviktare :-)

Nu ska jag plocka undan min frukost och förbereda mig inför kvällens valpkurs, gång 2. Önskar dig en trevlig tisdag. Kramiz.

Kommentarer

Populära inlägg

Tikens löp.

Valpens första 8 veckor.

Gick åt fanders.