Liten gnutta extra ork.

Idag är det onsdag och denna onsdag är grå och regnig. Trots detta så är det ganska behagligt väder utomhus så morgonpromenaden med hundarna var ganska skön, när jag väl kom ut det vill säga. Min säng var allt för skön denna morgon så det tog emot lite att stiga upp.
Mor och dotter som inte heller var sugna på att stiga upp ur sängen (Chia och Heidieh)
Natten har varit bra och jag har fått en god natts sömn. Kanske är det just detta som gjort att jag har en skön känsla i min mage. Den där stora stenen som brukar ligga och tynga i mellangärdet har plötsligt förvandlats till ett gruskorn. Jag vet att det inte behövs så mycket för att detta gruskorn ska växa till den tunga stenen igen, men så länge det får vara just ett gruskorn känner jag mig lycklig och glad. Det är en härlig och sen en bra tid tillbaka ganska ovanlig känsla. I dag känns det som att jag kan axla världen och jag har ork för en massa sysslor. Idag känns det som att jag kanske kan få städat upp i hemmet och fixa lite småsaker. Allt bådar för en god onsdag. Jag ber till högre makter om att få behålla denna känslan hela dagen ut.

Kanske är det gårdagen som gett mig denna härliga känsla idag. Igår var ju en underbar dag tillsammans med mina kära föräldrar.
Inte lätt att välja, tycker jag och mamma.
Jag skulle åka iväg för att lämna över Gandhi till en annan uppfödare för parning. Jag känner mig så glad och så stolt över att någon annan är intresserad av Gandhi´s underbara, fina gener. Då jag inte tyckte att uppfödaren skulle behöva köra hela långa vägen till mig för att hämta honom, bestämde vi att vi skulle mötas ungefär på mitten. Om nu Ullared "ligger på vägen", var stämmer man då träff? :-) Jo, på GEKÅS så klart :-) Jag tog mina föräldrar med mig och efter överlämningen blev det shopping. Ingen storhandling precis då kassan är lite extra knaper denna månad (har bytt värmesystem och fick en elräkning som gav mig hicka). Det blev lite kläder till mig, till sonen och mannen. Det blev också lite mat och lite annat smått och gott. Ofta åker jag inte till Ullared för att shoppa loss, jag bara älskar att vandra runt i detta varuhus. Känna, klämma, dra och fundera... En gång jag var där handlade jag loss för en hel 100-lapp :-) Tror det är rekord på GeKås haha.

Vi shoppade, vi fikade, vi mös och hade några helt underbara timmar tillsammans innan det var dags att vända bilen mot hemmet. Det var ett trött gäng som kom hem, trötta men nöjda. Inte att förglömma, vi fick sagt hej till både Ola-Conny och Morgan :-D
Under kvällen fick jag en rapport från uppfödaren och hon berättade att underbara Gandhi anpassat sig direkt till hennes flock och det tog inte många minuter innan han hade upptäckt vem det var som var i löp. Nu får vi hoppas att de får till det så vi kan välkomna ett gäng underbara valpar om ca 2 månader. Jag håller både tummar och tår för att det ska gå vägen.


Lilla Friggan! Hon är fortfarande pigg och aktiv utomhus men såååå trött inomhus. Hon har ännu inte ökat i omfång, möjligen 1 cm om midjan, men det beror på om jag mätt på exakt samma ställe som förra gången. Hon är ju bara på dygn 23 i dräktigheten så det är helt som det ska vara.

Frigg går nu in i vecka 4:
(info hämtat från nätet)

Vecka 4;Livmodern är markant förstorad. Embryot är ca 17-27 mm. Första förbeningen ses på huvudbenen. Ögonen syns tydligt och man anar öronens plats liksom de båda spenraderna, Vid bukpalpation är fosterblåsorna ovala och ca 25 mm stora.

Dag 22 börjas bröstben bildas och frambenshandplattan.
Dag 24 börjar framtassarnas tår separeras, taktila (känselsinnet) bildas, läppfollikar bildas och bröstbenet börjar färdigställas. Ögonlock bildas.
 Våra små underverk har nu blivit hela 3,5 veckor gamla. Det är full rulle dagen i ända. Dem springer runt och är nu överallt i hela köket. De drar och sliter i allt som går att komma åt. De skäller, morrar och tjuter, klagar och gnäller om det inte står rätt till. De är så goa och så underbara <3










Bilderna är från i morse och jag har inte hunnit tvätta av golvet ordentligt efter nattens förnödenheter.

Det var väl på ett ungefär vad jag hade att berätta vid dagens bloggande. Nu ska jag plocka undan min frukost och sen ta tag i hemmet. Som avslutning ger jag dig här lite tips från nätet:


Har du inte läst? Beställ då!
Publicerat av Monica Ottosson den 1 mars 2016
Har du inte läst boken så läs den! Speciellt tips till dig som väntar valp från oss eller tidigare skaffat valp från oss. Här får du många aha-upplevelser kan jag lova.

http://harligahund.se/2015/10/15/hur-smart-ar-din-hund-egentligen/


Daniel hittade en bild på vår India som valp:
Här ser man hur hon ändrat färg.

Det var det. Mer tips hittar du på Lightschaps hemsida under Nyttigt. Önskar dig en god onsdag. Kramiz

Kommentarer

Populära inlägg

Tikens löp.

Valpens första 8 veckor.

Gick åt fanders.