Tester hit och tester dit.

Vilken strålande morgon! Solen lyser in genom mitt sovrumsfönster och jag känner livet flöda i kroppen. Sträcker på mig och bara njuter... men, vad är klockan??? Det är värst vad solen går upp tidigt numera. På med palterna och in till sonen. Du måste gå upp NUUUUUUU!!!! Jag har försovit mig. En trött son tittar på mig med sina fina plirande ögon, starkt kisande. Åh, jag har sååå ont i huvudet! Amen vad f_n??? Det är bara några få skoldagar kvar innan det är påsklov.

Men jag är en sån där dålig mamma som inte kan tvinga iväg mitt barn om det inte mår bra. Det fick bli lite alvedon och så fick han krypa ner under täcket igen. Denna huvudvärk började redan igår kväll så jag blev egentligen inte förvånad och jag tror faktiskt inte att han lurar mig.

Nu har jag varit ute på morgonpromenad med hundarna samt rastat valparna i deras lekhage i trädgården.

Skönt att vara utomhus. 6 veckor i morgon.
Publicerat av Monica Ottosson den 16 mars 2016

I morgon blir de här så söta korvarna hela 6 veckor. PANIK!!! Det är bara 2 veckor kvar tills jag måste lämna dem ifrån mig. Vill inte.... men måste. Sånt är livet som uppfödare.

Stamtavlorna är fixade och alla har fått sitt eget registreringsnummer.
SE17865/2016Lightschaps Starwars Chewbacca H20160204SE40838/2013Lightschaps Lilium Royal Gold
SE17866/2016Lightschaps Starwars Yoda H20160204SE40838/2013Lightschaps Lilium Royal Gold
SE17867/2016Lightschaps Starwars Kylo Ren H20160204SE40838/2013Lightschaps Lilium Royal Gold
SE17868/2016Lightschaps Starwars Han Solo H20160204SE40838/2013Lightschaps Lilium Royal Gold
SE17869/2016Lightschaps Starwars Dart Vader H20160204SE40838/2013Lightschaps Lilium Royal Gold
SE17870/2016Lightschaps Starwars Leia T20160204SE40838/2013Lightschaps Lilium Royal Gold
SE17871/2016Lightschaps Starwars Rey T20160204SE40838/2013Lightschaps Lilium Royal Gold

Valpfiltarna är beställda och idag ska jag registrera så valpköparna kan hämta ut ett valppaket i hundbutik. Om jag kör vidare med Royal Canin Medium Junior eller jag byter till Pure Natural Puppy har jag inte bestämt mig om ännu. Dock lovar jag dig som valpköpare att du ska få veta detta i god tid.

Jag har också kontaktat "min valptestare" för att boka in en tid för att testa denna valpkullen vilket jag försöker göra på alla valpkullar. Här kan du läsa mer om dessa tester http://www.ingridtapper.se/publikationer/artiklar-2/valptester-varfor-och-hur/

 Här är det Frigg och Caspers (Albumkullen) som valptestas. Hur social är valpen?

Efter testet får man ett protokoll samt spindeldiagram där man kan se hur varje valp och hela kullen ter sig gentemot andra schappekullar och valpar i Sverige. Det är lika spännande varje gång.
Nedan kan du se sådana diagram från India och Gandhi efter deras BPH-test.

BPH-test för India
BPH-test för Gandhi.
Vad är BPH-test? http://skk.se/sv/uppfodning/mentalitet/beteende-och-personlighetsbeskrivning-hund-bph/

Från Skk.se

Har i skrivande stund skickat ett mail till Lunds BK för att boka upp en hel dag för oss Lightschappare så att ni som vill kan få testa era hundar. Kostar runt 700 kr/hund men jag lovar dig en härlig upplevelse. Mer info kommer så fort jag fått en datum.

Lightschaps Tulipa Showwinner "KLINGA".

Idag är det en nervös dag. Om ett par timmar är det dags för Klinga att sova gott för en stund. Hon ska göra sin HD/ED-röntgen (höft och armbågsröntgen). Kan inte tänka mig att det skulle vara annat än A eller B men man kan ju aldrig vara säker.

Nu ska jag fixa lite innan det är dags att sätta sig i bilen. Önskar dig en trevlig onsdag. Kramiz

Kommentarer

Populära inlägg

Tikens löp.

Valpens första 8 veckor.

Gick åt fanders.