Från en dag till en annan.

Här sprang jag runt som en galning under gårdagen för att hinna med allt innan Stella började valpa. Jag for till stan under stor stress och ångest, trots att jag först bestämt mig för att göra det först när D kom hem. Kände dock att jag hann. Jag hann och jag hinner många vänder till stan innan det kommer några valpar i det här hemmet.

Igår luktade hon förlossning. Hon sov konstant hela dagen och vad för sorts mat jag än erbjöd ratade hon den, precis som en valpande tik oftast gör.

Idag, denna soliga fredag, har vi vänt blad. Denna morgonen är hon pigg och aktiv och ögonen är klara och fulla av förväntan. Maten jag erbjöd gick ner i en hast och hon t om stod och tiggde vid bänken när jag fixade frukost, har inte hänt under hela dräktigheten. Hon fick mer mat och även den slukade hon med glädje liksom ett helt paket kokt påläggsskinka.

Stella på My Dog, Eslöv 2016.
Som vanligt blev jag lurad igår. Jag går alltid på samma nit. Varje gång vi väntar valpar får tiken en sådan här förberedande dag då och då och varje gång tror jag det är dags. Jag borde väl veta bättre vid det här laget?

Det rör sig i magen men det är inga stora rörelser. Jag försökte räkna valparna i natt och jag tror mig räkna till 4 stycken på ena sidan, andra sidan är inte räknad ännu.

Jag tänkte utlysa 2 små tävlingar. 

HUR MÅNGA VALPAR FINNS DET I STELLAS MAGE?

Den som gissar rätt vinner en Candybag från Metizo Design (värde 249 kr). Blir det fler vinnare har jag anordnat en utslagstävling som jag berättar mer om när vi vet resultatet av antal valpar. Du hänger väl på? Svaret lämnas som en kommentar till detta blogginlägget.
Till hemsidan.

Idag är vi på dygn 60 i dräktigheten, dvs 3 dagar ifrån det dygn man säger är optimala födelsedagen, dygn 63 +/- 2 dygn. Det är så lugnt så och jag kan inte för mitt liv tänka mig att Olympiakullen kommer ha födelsedag den 17 mars, snarare 20-21 mars kanske. Den 21 mars passar perfekt för då blir det på min kära fars namnsdag - Bengt :-) Jag tycker vi kör på det. Vad tycker du?
  
Då kommer vi till ytterligare en tävling!

VILKET DATUM FÖDS STELLAS VALPAR PÅ?

Samma villkor gäller som tävlingen om antal valpar. Vinst är densamma, en Candybag från Metizodesign.

Spännande, spännande....

Det var dagen F = Fredag kommen. Nu har jag precis ätit frukost tillsammans med en god vän och strax väntar fredagsstädningen. Stella traskar runt i huset och mår gott så jag kan sköta mitt eget med gott samvete och härligt lugn. Funderar på om jag faktiskt ska hänga ut tvätten... Hinner den torka innan kvällen tro?

Önskar dig en trevlig fredag. Kramiz.

Kommentarer

Populära inlägg

Tikens löp.

Valpens första 8 veckor.

Gick åt fanders.