Vårrullar och glasnudlar

Säger godmorgon efter en väldigt lugn natt. Stella har sovit som en gris, liksom jag och vi kröp i säng redan runt 22-tiden. Jag är värre än tiken som väntar valpar, trött och lever som i en väntande bubbla. Jag kan inte göra någonting för hjärnan fungerar inte. Jag är klumpig och klantig. Den dräktiga Stella är lugnet själv och tar dagen med ro.

Idag är Stella på dygn 61 och centimeterna runt midja är detsamma som igår. Ingen mjölkproduktion har kommit igång och ingen slempropp har börjat lossna. Det blir inga valpar idag heller. Tror Stella är släkt med elefanterna... dräktig i si sådär 2 år, typ.

Så om jag inte ska föda valpar idag, inte behöver städa för det gjorde jag igår...vad ska jag då göra denna regniga lördag? Lämna hemmet en längre stund är svårt då Stella blir orolig om jag går iväg. Jag måste ta mig en snabb tur till stan för lite matinköp men annars kan jag inte vara borta någon längre stund. Dagen får bestå av matlagning och lite trix och mix vid datorn. Måste uppdatera webbshoppen med nya varor så det där kan jag ju fixa idag medan D är ute och jobbar med sitt projekt.

Ett lagom litet växthus stod på tomten när vi köpte vårt hus för 14 år sedan. Ett och annat år har vi använt det för lite tomat och gurkodling men de flesta åren har det bara stått här på tomten. För ett par veckor sedan fick jag odlingsnojja och har förgrott det mesta som går att förgro. Förra helgen och denna helgen har D ägnat sina lediga timmar åt att iordningställa växthuset, så denna helgen ska alla förgrokrukor flytta ut dit. Runt växthuset ska det också fixas odlingslotter i pallkragar som ska byggas. Dock vet jag inte hur mycket tid han vill tillbringa där ute med tanke på dagens tråkiga väder. Vi tar helt enkelt denna lördag som den kommer, liksom Stella gör.

Även om man tar dagen som den kommer så måste man ju äta mat och idag har jag gott om tid för matlagning som tar lång tid. Sonen önskade mat man kunde äta tillsammans med glasnudlar så idag är temat kinamat. Jag ska göra egna vårrullar och även någon kinawok på kyckling. Recept kommer i morgon, tror jag.

Nu har jag inte mer att berätta så jag önskar dig en trevlig lördag. Kramiz.

Kommentarer

Populära inlägg

Tikens löp.

Valpens första 8 veckor.

Gick åt fanders.