Liten börjar bli stor.

Det är helt otroligt vad fort en helg kan springa på. Det är fredag och innan man hinner blinka är det måndag, tråkiga måndag.

Som både du och jag vet så är det då alltså måndag denna dag. En härlig helg är till ända och vi kör igång med en ny vecka. Lite tröst i "eländet" är att det är en kort vecka samt påsklov. D jobbar bara 4 dagar och är sen ledig i 4 härliga dagar.

Fredagen var lugn. Dagen gick åt till att städa och sen ha en mysig kväll med D. Sonen var också hemma men han ser man nästan aldrig numera, sitter alltid på sitt rum framför datorn suck.
Lördagen gick åt till att äta god frukost tillsammans med man och son (som inte hade hunnit gå och lägga sig). Jag åkte iväg för att lämna alla hundar, utom Stella och Heidieh, till vännen i Malmö då de skulle vara med på barnkalas med hund. På eftermiddagen fick vi besök och när de åkte hem följde Heidieh med.

Det var Chaos/blå som fick besök av sin blivande matte och lillmatte. Tänk att det finns så mycket kärlek redan.

Gårdagen, söndag, började med att D åkte iväg för att hålla skogsträning för Bonizas Hundskola. Det var ett litet gäng deltagare som tränade kantarellsök, spår och avslutade med trevlig fika.

Lånad bild från en av deltagarna.
Du kan läsa en deltagares upplevelse av dagen på hennes blogg. "Alla mina Berner och andras hundar".

Jag själv städade undan och när solen kom framåt eftermiddagen gick jag ut i köksträdgården för att plantera ut alla förgrodda grönsaksplantor mm. Mina föräldrar kom också på besök och tillsammans gjorde vi fint i och runt köksträdgården. Det var helt underbart väder.

Jag begrundar mitt verk (bild från förra helgen)

Fina Stella

Föräldrarnas busiga Tibbevalp - Thilda
När orken var slut var det dags att göra middag. Jag hade förberett kåldolmar i lördags och nu skulle de bara tillagas. Recept
Denna gången använde jag färsk vitkål, som såg så god ut i affären. Kan säga att de blev precis lika goda som kålen såg ut i affären...
 Jag lovade igår att jag skulle ta nya valpbilder och vikter men dagens planering blev ändrad så jag får fixa det idag på egen hand.

3 veckor gamla. Fröken Rosa söker fortfarande ett hem att flytta till efter 14 maj. 

ROSA - Lightschaps Olympia Gaia, 1495 gram.

GRÖN - Lightschaps Olympia Rhea, 1284 gram.
BLÅ - Lightschaps Olympia Chaos, 1340 gram
LILA - Lightschaps Olympia Hera, 1232 gram
GUL - Lightschaps Olympia Hermes, 1217 gram.
RÖD - Lightschaps Olympia Maia, 1242 gram
Ett sött litet gäng som förgyller mina dagar. Ett gäng som fortfarande blir så väl omhändertagna av mamma Stella.



Igår fick valparna träffa lilla Thilda som var väldigt nyfiken och leksugen, lycklig över att ha ett helt gäng med lekkamrater i köket. Dock blev hon väldigt besviken när hon inte fick så mycket gensvar på sina lekinviter :-)

Det är konstigt att bara ha en hund hemma, när man är van vid att ha 6 studsbollar runt fötterna när man ska gå morgonrundan. Denna morgon tog jag och Stella en helt annan promenad än vad vi är vana vid, blev en koppelpromenad förbi grannen som har en massa djur på gården.

Getterna var mer intresserade av Stella än vad hon var av getterna. Gårdens tuppar gol ut att Stella skulle hålla sig på avstånd, vilket Stella gärna gjorde. Intresset för de här gårdsdjuren var ganska obefintlig. Det var en härlig promenad på egen hand för mig och Stella.

Ikväll blir det stadsträning för valpkursen, vi ska träna runt centralstationen i Malmö. Vill du hänga på? Skicka då ett meddelande.

Nu ska frukosten plockas in och sen står det avmaskning för Stella och valparna på schemat. Önskar dig en trevlig måndag. Kramiz.

Kommentarer

Populära inlägg

Tikens löp.

Valpens första 8 veckor.

Gick åt fanders.