Lyrisk kväll.

Solen lyser alltid över Tygelsjö! Ja, det verkar minsann vara så. Hemma var det blåsigt och lite småkallt, när jag kom till Tygelsjö för att hålla hundkurs, ca 4 mil söderut, möttes jag av strålande solsken och riktigt vårväder.

Kom till träningsplatsen i god tid för att titta på något som kanske kan bli ett nytt framtida projekt. Det såg bra ut och jag ska nu börja kolla lite regler mm. När tiden var slagen dök det upp 3 av 7 ekipage. Åh, tänkte jag... så få. Jag har lite svårt att få igång mig själv när gruppen är så liten. Vi samlades, av någon konstig anledning, utanför träningsplanen och där tog jag över en liten hund som var väldigt exalterad. Började jobba med den och plötsligt ville alla jobba likadant :-) Vi gick in och satte igång träningen som gick så bra! Jag var helt lyrisk när jag åkte hem, trots så få kursdeltagare.


Vi tränade hårt och som belöning fick de rusa runt lite då och då, till hundarnas stora lycka. Det gick så bra och vi fick så mycket gjort.

 Nu har jag äntligen fått tag i avmaskningsmedel till valparna. Var säker på att jag hade hemma men så var inte fallet så igår for jag iväg till apoteket. Nu ska jag plocka undan min låååånga frukost och sen ska valparna få detta äckliga i sin mun. Minen de ger gör att jag tycker så synd om dem, spottar och fräser och skakar vilt på huvudet. Dock är kanske detta bättre än Banminth som jag alltid använt tidigare, vilket utgått från apoteken. Vi får se hur det går.

Lite film från i morse när jag åter försökte få de intresserade av lite getmjölk. Intresset är dock väldigt svalt...



Nu börjar de röra sig i hela köket så det gäller att man ser efter var man sätter sina fötter :-)

Önskar dig en trevlig onsdag. Kramiz

Kommentarer

Populära inlägg

Tikens löp.

Valpens första 8 veckor.

Gick åt fanders.