Stadsträning med mina nya arbetskamrater.

Var tog våren vägen? I söndags fixade jag köksträdgården iklädd bara tunna byxor och t-shirt. I dag får man åter stoppa in sig i vinterjackan och mössa. Jag hade tänkt mig att vi inte längre ska hålla kurserna i ridhuset (Eslöv) utan framöver ska vi vara hemma på min egen träningsplats, utomhus. Det gick ok förra veckan då det inte blåser på just den platsen men i morgon ser det ut till att bli regn så jag får ändra mina tankar. Vi får vara i ridhuset i morgon. Våren var är du? Jag saknar dig!

Vår fina köksträdgård som kommer bli så fin så. Här ska bli några fler pallkragar samt det ska planteras potatis och sättas staket runt om. Det ska även ställas dit ett litet bord och några stolar så man kan sitta där och avnjuta växtligheten en fin sommardag. Växthuset ska fyllas av tomat- och gurkplantor och ett planteringsbord ska ha sin plats bredvid växthuset. Visst blir det fint när det väl blir klart? Men hur kul kommer det att vara där ute i påskhelgen? Vädret ska ju inte bli så himla trevligt, suck. Vädergudarna spelar ett spratt med oss...

Igår var det invigning för långpromenad för mina nya underbara "arbetskamrater". Det var första gången som vi jobbade tillsammans i lite mer än 2 timmar, då vi ännu är på tillvänjningen. Vad jag gillar dessa "arbetskamrater"...

https://www.mbtskorsverige.se/arbetsskor-fran-mbt/
Just det, mina nya fina MBT-skor. Jag brukar bli ganska trött i benen efter att haft stadsträning med valpkurser under ca 1,5 timme, då man går sakta framåt. Igår kände jag absolut ingen trötthet alls, inte ens i ryggen. Detta är de bästa skor jag någonsin haft! Jag är så nöjd med mina nya "arbetskamrater" :-)

Med mig på kursen hade jag vår "passehund" Ariel. Hon var jätteduktig men blev så trött av alla intryck runt omkring. Dessutom visade det sig i helgen att hon höglöper, vilket vi inte hade någon aning om. Hon hade fullt sjå med att flirta med de 2 deltagande pojkarna på kursen men trots störningen av hennes närvaro skötte de sig galant. En stor eloge till deras mattar som lagt en så bra grund i kontakten att det funkade trots höglöpande tik i närheten!


Bland så mycket annat tränade vi "gå bakom" i trappor, vilket är viktigt för vår säkerhet liksom hundens. Kurskvällen avslutades med avslappning inne på centralstationen. En mycket nyttig kväll, som alltid med stadsträning. I morgon är det dags för stadsträning i Eslöv.

I går morse gick jag och Stella en egen liten mysig promenad, i morse hade Stella en kompis med sig, Ariel.



Det blev den sedvanliga rundan runt våra ägor. Solen lyste men du milde vad det blåste! Våren, var är du?

Har ingen bild men i morse fick valpgänget smaka på annat än modersmjölk för första gången. Som jag alltid gör startar jag med en portion getmjölk. De slickade i sig ett par klunkar och så var de nöjda. Ska ge samma i eftermiddag och ska då försöka ta foto/film. Jag tror de tyckte det var gott, om inte så tyckte Stella det var supergott när hon åt upp det för valparna :-)

Nu ska jag jobba lite. Önskar dig en trevlig tisdag. Kramiz.

Kommentarer

Populära inlägg

Tikens löp.

Valpens första 8 veckor.

Gick åt fanders.