Vardag och 3:e dygnet

Att allt måste ha ett slut. Varför kan inte allt vara för evigt? Varför kan det inte vara fredag, lördag och söndag hela veckan? Varför kan man inte ha semester året om utan att vara pensionär? Men tänk efter Monica... om det hade varit fredag, lördag och söndag hela veckan hade det ju aldrig blivit den där härliga helgen. Om man hade semester året om, ja då hade man ju aldrig haft semester.


Och inte vilken måndag som helst! Det är första måndagen EFTER semestern dvs första arbetsdagen i det här hemmet. Den där måndagen som man älskar som mycket och som man längtat efter under hela sin semester har sprungit ikapp oss till slut. Nåja, jag har bara haft 1 veckas semester (medan vi var i Tyskland) men D har haft 2 veckor och är nu tillbaka på jobbet. Jobbar han jobbar jag, har han semester har liksom jag också semesterkänsla, även om jag håller kurs om kvällarna.

Vi är från idag tillbaka i vardagslunket och ska så vara i 4 veckor. Sen är det åter den underbara semestern och DÅ har sommaren lovat att förgylla våra dagar i 3 härliga veckor. Livet har sin gilla gång och det är bara att lunka med i vardagslunket.

Men även om det är vardag har jag hemmet fullt av älsklingar som förgyller mina dagar och tar bort saknaden efter D. Jag har 4 underbara vuxna hundar i hemmet (Heidieh är på agilityträningsläger hos Sofia) som ska skötas om, tränas, kammas och allt annat som hör till hunderiet. Jag har ju också lyckan att få ha mina så underbart vackra valpisar som ser till att jag hålls igång dygnet om. 8 små parvlar ber hela tiden om mamma Klingas uppmärksamhet och mamma Klinga gör allt för dem förutom att äta sin mat. Hon är superjobbig med maten och jag kämpar febrilt för att komma fram till vad det är som hon kan tänka sig gilla, så där mycket att man vill äta massor. Testade nu resterna från lördagens kalvstek och mums tyckte Klinga. Jahapp... det är alltså kalvstek jag ska mata henne med??? Får nog höja priset på valparna i så fall :-)

Igår döpte jag hela gänget och idag har jag tagit urdåliga bilder på var och en. Du hittar bilder, vikter mm på valparnas sida https://www.lightschapskennel.com/tidigare-kullar/faik-kullen-2017/

Det finns 2 tikar:
Amalie och Celine.

Det finns 6 hanar:
Brokk, Dag, Espen, Frode, Geir och Håvard.

2 dygn

Kullen är döpt efter pappas stamtavlenamn: Lightschaps Faik .... och namnen är norska då pappa kommer från och bor i Norge (är bror till min underbara Frigg).

Vi har ett par valpar tingade men det finns fler som letar efter sitt eget hem. Är du intresserad är du varmt välkommen att höra av dig.

Tiden går och jag har mycket att stå i så de får räcka så här denna lunkiga måndag. Ikväll står det valpkurs i Lund på schemat så det är mycket att planera. Önskar dig en trevlig måndag. Kramiz.

Kommentarer

Populära inlägg

Tikens löp.

Valpens första 8 veckor.

Gick åt fanders.