Dags för veterinären

Jag har haft tur under mina hundår eller så är det så som försäkringsbolagen säger, Schapendoes är en frisk ras. Det är inte ofta jag får åka till veterinär med mina hundar. Inte förrän jag fick förra valpkullen, vilken vi hade en otrolig otur med (miste 3 av valparna). Det har också varit lite turer med Daiki och hennes eländiga hals. Inget fel har hittats och jag har nu konstaterat att hon blir hostig och harklig när hon tuggat på de råa oxrevbenen. Hon är sån och så går det över på någon dag.

Ja, de enda gångerna vi åker till veterinären med våra vuxna hundar är när det är dags för vaccinering samt kontroll av dräktighet. Vi har lyckan att ha ett gäng kärnfriska hundar i vårt hem.

Men idag är det ändå dags för en tur till veterinären. Det är dräktiga Figg som ska ha herpesvaccinering nr 2, vilken ska ges inom 14 dagar till beräknad valpning (13 nov).


Tiden går så fort. Idag är jag på mitten av min semester och idag är det bara 12 dagar kvar tills Frigg har gått hela dräktigheten, dvs 63 dygn räknat från parningsdag 1. Valparna kan alltså komma redan om 1 vecka och då vara fullt levnadsdugliga, dock inget som ingår i min planering med tanke på jobb osv. Från och med fredag 10/11 är jag helt redo att ta emot Frigg och Bluey´s fina valpar <3

Pappa Bluey
Nu är det dags att plocka undan frukost och göra mig och Frigg redo för avfärd. Dock måste jag först försöka få henne till att äta åtminstone ett par tuggor mat. Bjöd lite från gårdagens middag tillsammans med torrfoder men hon bara nosade på skålen och gick sen och la sig. Verkar inte finnas mycket till aptit i henne idag, suck.

Önskar dig en trevlig onsdag. Kramiz

Kommentarer

Populära inlägg

Tikens löp.

Valpens första 8 veckor.

Gick åt fanders.