Det rör sig.

Det går i vågor det här med lugn och oro. Hela förmiddagen var Heidieh väldigt lugn men i eftermiddag har hon börjat bli lite flåsig och orolig. Har tagit tempen ett par gånger men det pendlar mellan 37,9 och 38,3. Inget konstigt alls m a o. Ändå har jag valt att ställa in kvällens kurs då jag är för orolig för att göra ett bra arbete. Ska man hålla en kurs som deltagarna betalt pengar för ska man också vara där och ingen annanstans. Hellre att jag flyttar kursen till nästa vecka då jag kan ge 100% av mig själv och min kunskap än att jag går dit ikväll med huvudet hemma hos Heidieh. Jag tror deltagarna väljer mitt senare alternativ. Jag gissar i alla fall på det och ställer in kvällen.

Jag har suttit och myst med Heidieh på golvet en stund. Lyssnat på små valphjärtan och känt hur valparna försöker röra sig i den trånga magen. Dem ligger överallt!!! Inte en cm av magen utan att man känner antingen ett valphuvud, en valprumpa eller små tassar som viftar runt. Dem ligger långt upp mot ryggen, långt ner i magen och långt fram mot bröstkorgen. Någon ligger så långt bak att man skulle kunna tro att den är på väg att ramla ut :-)

Jag har försökt filma rörelserna på hennes mage. Om du tittar riktigt riktigt noga tror jag nog att dem kan se dem...




Nu åt hon lite mellanmål med helt ok aptit. Vi fortsätter att vila och ta det lugnt och mysa... Tänkte bara jag skulle ge dig som väntar på en av valparna lite mysfilm :-)

Kommentarer

Populära inlägg

Tikens löp.

Valpens första 8 veckor.

Gick åt fanders.