En dag med blandade känslor.

Ja, hur ska man känna denna dag? Jag känner glädje, stolthet, kärlek, saknad, spänning, rofylldhet, ja alla känslor på en och samma gång typ. I dag är ju en stor dag på många sätt och vis.

Tog denna filmen i morse på vår lilla morgonpromenad. Det är ju ett litet hundgäng som numera rör sig runt mina fötter. 2 hundar, India och Klinga, är redan levererade till sina passningsställen och det går jättebra där.
Klinga lider ingen nöd :-)
I eftermiddag är det Stellas tur att åka till sitt passningsställe, Pernilla och LS Tulipa Ruff. Där kommer hon få det precis lika bra som Klinga och India har. Känns så skönt att lämna till människor jag litar på fullt ut. Jag har också varit noga med att det finns andra hundar på de ställe dit mina hundar ska åka då de är vana vid att leva i flock och hade nog haft svårt för att leva som ensamhund. I morgon är det Heidiehs tur att åka till Chaplin. Sen kommer mina kära föräldrar ha det lätt som en plätt med Frigg, Bonzo och Chia som bor kvar hemma och kommer vara sällskap åt deras lille Kalle.
Lille goe Kalle
Gamle Bonzo med favoritbenet.

Ikväll bär det alltså iväg med fullpackad bil och underbara Naga mot Tyskland. Vi kör mot Trelleborg och tar båten över till Travemunde, sen bilar vi resten av vägen mot Naga´s nya familj.

Naga´s nya familj (bild lånad av familjen).
Det är som sagt väldigt blandade känslor denna dag, som är kära mannens sista arbetsdag innan semestern. Det ska bli så härligt att få tillbringa nästan 1 vecka tillsammans med honom, sonen och sonens kompis. Det ska bli så härligt att ta en semestertur med vår nya bil. Det ska bli så härligt och avkopplande att bara vara i nästan en vecka. Samtidigt känns det väldigt tungt att jag ska lämna världens underbaraste valp ifrån mig i morgon. Det känns tungt och ledsamt samtidigt som jag känner stor stolthet och lycka över att kunna lämna över ett sånt här underverk till den väntande familjen. Naga är trygg, nyfiken, framåt, snällast på jorden, fungerar med andra hundar och människor helt utan problem. Han är bara helt perfekt. Ja, jag är riktigt stolt över vad jag lyckats åstadkomma. Som "grädde på moset" blev sonen igår superförkyld och idag sitter jag här med halsont och snörvlar suck. Om en stund far jag och grå lyckan mot stan och apoteket för att köpa allt som finns för att bota förkylningar. Jag ska f_n inte bli förkyld på vår enda semesterresa!!! Jag ska inte!!!

Lite rapport om vår underbara dräktiga Frigg som idag är på dygn 47.
Vecka 7 (dag 43-49)

Under denna vecka växer kroppsbehåringen ut, och färgmarkeringen ska kunna ses.
Tassarna och trampdynorna är nu färdigbildade.
Fostret liknar nu den färdiga valpen, men kan inte överleva utanför livmodern.
Från detta tidpunkt är det egentligen bara storleken som ändras.
Förbeningen i benen är nu så långt framme, att man från dag 48 kan se fostren på röntgenbilder.
Det är nu för första gången i dräktigheten möjligt att känna se fosterrörelser och ibland se det till och med.
Tikens buk är i de flesta fall tydligt förstorad, Om det bara är en el två valpar så dröjer det kanske ytterligare en tid och mjölkproduktionen har börjat.

Fostren känner nu av om du klappar på tikens mage.

45:e dagen



86 mm. Färgmarkeringar börjar synas och pälsen växer ut. Tassarna och trampdynorna är färdigbildade. Förkalkning av de nedre premolarerna. Vidareutveckling av kotorna i ryggraden och bäckenet.

Det går undan med fostrets utveckling nu och det går undan med tillväxten av Friggs mage.
mage: 70 cm (ökning med 8 cm)
midja: 76 cm (ökning med 11 cm)

Oj tiden springer iväg. Måste avsluta här...

Kommentarer

Populära inlägg

Tikens löp.

Valpens första 8 veckor.

Gick åt fanders.