Jag behöver hjälp!

Ja, tiden mot vår semesterresa närar sig, både med fasa och med glädje. Nu är det mindre än 1 vecka kvar tills vi sitter på stora färjan vid Trelleborg för att sova över och morgonen därpå rulla vidare i Tyskland. Med fasa då det är sista natten med Naga och med glädje då det äntligen vankas semester för familjen, välbehövlig semester har jag märkt på en trött och sliten man.

Men det är inte bara att åka iväg på en semestertripp när man har djur. Det är inte bara att fylla på lite matskålar med vatten och mat och sen ge sig iväg. Jo, jag vet att det finns dem som gör så och alla skam åt dem grrr... men vi gör inte så. Nä här fixas och trixas det med hund och kattvakter som bor över under tiden vi är borta.

Naga och katten Gustav.
Med tanke på det hundantal och kattantal som bor i detta hemmet är det inte bara till att be någon, vem som helst, bo över medan vi är borta. Nä, det måste vara människor som tål att leva med en hundflock och det gör både mina föräldrar, svärmor och döttrar men jag tänkte att jag för en gångs skull skulle underlätta lite för dem och minska antalet hundar i hemmet.

Nu till min fråga. Finns det någon i min närhet som känner för att vara hundvakt åt någon av följande hundar från onsdag 23/ 7 och 1 vecka framt? Jag levererar så klart och hämtar när vi är tillbaka i hemmet. Vem skulle du i så fall kunna tänka dig bo 1 vecka tillsammans med hemma hos dig?

Lightschaps Klinga.

Flockens lilla underbara spillevink på snart 2 år. En självsäker dam som vet vad hon vill. Snäll och vänlig mot allt och alla. Kan säga ett litet voff vid hundmöte då och då men slutar så fort hon får en vänlig, lite trött, muntlig tillsägelse. Hon ska bara tala om att hon kommer här och den andra ska bana väg åt henne :-) Fungerar fint med både andra hundar, katter och älskar barn. Vår underbara lilla Polis som är en guldgruva på valpkurser. Bråkar valpar går hon direkt in och delar på dem. Håller full koll så alla sköter sig som hundar ska. Väldigt lätt att ha lös på promenader där det inte finns några faror.

Lightschaps Stella.

Lilla tjejen på ca 9 månader som är på väg mot sitt första löp (har ännu inte märkt det vara på g) och därmed mitt i spökåldern. Snäll och vänlig mot allt och alla men tycker det är oförskämt att ha annat utseende än som en Schapendoes. Dessa märkliga varelser får höra det under en liten stund vid första mötet men bara muntligt. Hon är otroligt snäll och vänlig mot allt och alla. Fungerar superbra tillsammans med andra hundar, katter och även hon älskar barn. Väldigt lätt att ha lös på promenader där det inte finns någon fara.

Lightschaps Heidieh (mamma till Stella)

Denna fina totalt okomplicerade hund på 6 år. Snäll och vänlig mot allt och alla. Håller mycket på rättvisa och även hon är superduktig på kurser med att hålla ordning och reda. Lätt att ha lös utomhus men jagar gärna en kanin eller fågel ett par meter om tillfälle ges, kommer dock alltid tillbaka. Du vågar absolut ha henne lös där det inte finns någon fara. Snäll och vänlig och fungerar mycket bra med andra hundar, katter och barn.

Lightschaps India

Denna helt underbara tjej som är snällheten själv men som kan bli lite stressad av unghundar hon inte känner (mitt fel!). Hon fungerar utmärkt med vuxna hundar och fullkomligt älskar hanar :-) Hon är av den vänligaste själar jag vet och hela hon är överfull av kärlek till dem som älskar henne tillbaka. Hon är väldigt signalkänslig vilket man ska tänka på så man inte höjer rösten i närheten. Hon har total följsamhet och skulle aldrig fundera på att lämna sin förare. Otroligt arbetsglad och blir överlycklig när man plockar fram klickern och berättat att nu ska vi jobba. Fungerar utmärkt med vuxna hundar, katter och barn.


Kvar i flocken har vi Frigg som får stanna hemma hos hundvakten då hon är dräktig och Bonzo som är för gammal för att flytta på. 

Dräktiga Frigg

Gamlemannen Bonzo.

Finns det någon som kan tänka sig vara hundvakt åt dessa 4 underbara hundar under 1 vecka? skicka ett mail till mig på bonizashundskola@gmail.com eller skicka PM på FB.

Igår kväll tog vi en tur med vår nya fina bil. Vi åt middag och sen tyckte jag att dottern Sara och svärsonen Tobbe kunde få övningsköra lite. Vi tog en tur till Långa bryggan i Bjärred, du vet dit man åker om man är sugen på mjukglass :-)

Adam med "lillebror" Naga.

Adam.
I bilen tog vi med oss Saras 2 "passehundar" samt Naga. Det är två stora hundar så mina egna fick tyvärr stå över denna kväll då det inte fanns mer utrymme i bilen.

Trodde Naga skulle älska att bada men han var lite misstänksam här. Dem hade så kul hundarna men kolla in min son... jag skrattar varje gång jag tittar på filmen. Han frös så han visste inte var han skulle bli av haha, stackaren.

Dottern var som vanligt aktiv med kameran och här kommer lite av hennes fina bilder från gårdagskvällen i Bjärred.
Labradoren Albus och BC Mila.
Ja, så här kul har man när man bor på pensionat "DJURTUR".

Frigg, dygn 41.

  • Mage: 67 cm (ökning 6 cm)
  • Midja: 60 cm (ökning 6 cm)

Frigg ökar sakta men säkert i omfång. Nu börjar man kunna se en lätt breddning över ryggen och spenarna börjar bli riktigt stora. Det går inte att ta miste på att hon är dräktig längre. Fina goa Friggis.
Fina snälla Frigg <3
Fina blivande pappa Casper - Schappetorpets Bilbo. (Bild lånad från mattes FB).
Tänk att det bara är 3 veckor kvar tills deras valpar får se dagens ljus <3

Nu ska jag plocka undan min frukost och starta tvättmaskiner samt plocka fram pass mm som kan behövas inför vår kommande semestertripp. Blir nog också en stund i solstolen med tanke på det underbara vädret som råder.

Önskar dig en trevlig torsdag (det är väl torsdag idag? Semesterförvirring på gång hihi). Kramiz

Kommentarer

Populära inlägg

Tikens löp.

Valpens första 8 veckor.

Gick åt fanders.