En blöt fläck och uppdateringar.

Ännu en lugn natt med dräktiga Stella. Jag vaknade av att jag behövde gå på toa runt 4-tiden i morse och då ville Stella gå ut. Två flugor i en smäll. Annars har jag inte hört något alls från henne.
Jag tänkte inte ens smaka på maten denna morgon!
D gick upp och släppte ut hundarna. En liten stund senare kallade han åter in dem, alla kom utom Stella. Blev snabb påklädning och ut för att leta upp henne. Hon var utanför köket och grävde för fullt i en jordhög.

Jag själv steg upp i lugn och ro och när jag skulle ta mina kläder såg jag en blöt fläck på golvet. Det var genomskinligt med lite mörka streck i. Kändes slemmigt så jag antar att det är slemproppen som lossnat - Antar alltså, har egentligen ingen aning. Är det slemproppen bör valparna komma till världen inom några dagar (vilket de så klart gör vilket som).

Bjöd färskfoder med blodmjöl till frukost. Stella ville inte ens smaka på maten. Bjöd rå nötfärs - Stella ville inte smaka. Det enda jag har fått i henne är 2 bitar rökt korv, en som belöning för mätning och en som belöning för temptagning. Jag öppnade ny paket ost och eftersom jag inte äter de första skivorna skar jag bort dem och gav Stella - som inte ens ville smaka.

Idag är vi på dygn 62 och antingen har vi en sådan där förberedande dag som vi hade för några dagar sedan eller så är det på G.

Uppdatering för dagen:
  • Temp kl 9.30: 37,3 grader.
  • Temp kl 13.30: 37,1 grader. 
  • Temp kl 16.13: 37,5. Varit ute och vi fick leta en bra stund innan hon kom till oss. Börjat bli ganska flåsig.
Dygn 62

Måtten talar vi inte om då det är detsamma som de senaste dagarna :-( Nu vill jag ha det här överstökat för jag orkar inte oroa mig längre. Det här börjar bli väldigt jobbigt...

UPPDATERING!
Tog ut alla hundarna på en promenad runt ägorna i eftermiddag. Lilla Thilda hängde på, glad i hågen över att få slippa koppel, vilket man ständigt måste ha om man är stadshund.

Thilda sprang runt och våra hundar hjälpte Stella gräva på sin lya.
Jag passade på att ta lite fina bilder på henne men det var inte det lättaste då hon inte hade tid att sitta still mer än 2 sekunder. Jag gav inte upp och efter ett antal bilder kunde jag sortera ut några som var helt ok. Hon är så söt denna lilla Tibbetjej, som för övrigt blev hela 3 månader idag <3 För dig som inte känner till Thilda så tillhör hon mina föräldrar.

Gräva ja!
Stella ligger inne i lyan medan Frigg hjälper henne städa på utsidan.
Stella fortsätter vägra maten. Hon vill ut och gräva jämt och ständigt och där emellan ligger hon under soffan och sover.

Fortsätt följa uppdatering...

Kommentarer

Populära inlägg

Tikens löp.

Valpens första 8 veckor.

Gick åt fanders.