Så jobbigt med maten.

Vill du ha torrfoder med lite skinka i? Vill du ha torrfoder med kattblötmat i? Vill du ha bara torrfoder? Vill du ha torrfoder och färskfoder blandat? Vill du ha enbart färskfoder? Vill du ha leverpastej, kyckling, rå nötfärs? Nähä, inget av detta passar, vad vill du ha lilla vän???

Denna morgon, dygn 51, testade jag kattmjukmat blandat med torrfoder men icke. Till slut hackade jag lite smörgåsskinka och blandade i, hon sorterade ut och åt skinkan. Då blandade jag mer skinka i det vanliga torrfodret och då åt hon skinkan.

Jag sliter mitt hår över att försöka få i henne mat. Känner att det börjar gå troll i det här med mig, Stella och hennes mat. Jag känner panik över att hon inte äter och hon känner min panik och blir nog lite stressad vid mattillfället. Är D hemma får han ge maten och jag håller mig undan men även då är det problem med att få i henne mat.

Det står alltid torrfoder i en skål i vårt hem så var och en kan ta en tugga när den blir sugen men jag ser aldrig Stella i närheten av denna skålen. Kanske tar hon en tugga när jag inte syns till men det tror jag knappt. Vad lever denna hunden på? Jag ger inte upp, jag fortsätter kämpa.

Trots att hon är så liten i maten mår hon väldigt bra. Hon är så pigg som man kan vara när man är höggravid i denna högsommarvärmen. Hon är glad, kelig och mysig.

Dygn 51:
mage: 76 cm, total ökning 10 cm (förra kullen 4 cm)
midja: 75 cm, total ökning 14 cm (förra kullen 8 cm)

Oj, har nästa glömt... måste herpesvaccinera kur 2!!! Måndag är det dags kl 10.10 hos Landskrona smådjursklinik.

Dock hänger hon gärna med i den här aktiviteten och plockar lite gratismat.



Nu måste jag skynda mig. Om 1 timme kommer Jamie´s nya matte och hämtar honom. Nu flyttar han för gott, min goe lille påg <3
7 mån

Som sagt, tiden rinner iväg. Önskar dig en trevlig fredag. Kramiz

Kommentarer

Kerstin Emanuelsson sa…
Har ett foder som heter Canagan.Smakrikt o Dyrt men nyttigt.Värt att prova.kram

Populära inlägg

Tikens löp.

Valpens första 8 veckor.

Gick åt fanders.