Litet Luciatåg.

Igår blev det bekräftat. Frigg väntar minst 6-7 småttingar som kommer anlända runt 11 december. Ett litet luciagäng så kanske kullen ska döpas till något med anknytning på Lucia? Har du något förslag? Jag döper till Lightchaps Kullnamn med anknytning till Lucia Valpnamn enskilt inom gruppnamnet. Hmmm, här har jag fått lite att fundera på.


Vi såg 6-7 fint tickande hjärtan, dvs ett gäng friska och aktiva små individer. Är det då 6-7 valpar som kommer födas? Varje gång vi gör ul ser vi 6-7 valpar men vid vår förra valpkull (Stella) anlände ett stort gäng om 11 välmående valpar. Summa summarium så vet vi alltså inte hur många valpar som gömmer sig i den fina magen, vi vet bara att det blir minst 6 stycken.

Idag ska jag börja mäta Frigg om magen. Jag ska skapa hennes dräktighetsdagbok så ni kan följa hennes resa mot valpningen.

Parning: 9/10 + 10/10

Dygn 36:
Vikt: 19,1 kg
mage: 66 cm
midja: 63 cm
(om jag jämför med förra kullen har hon redan ökat ett par cm från innan hon blev dräktig, men vi kör härifrån.)

Frigg hos vet igår. Hon lugn som en filbunke medan andra hundar skällde hysteriskt.
Det ligger en spännande tid framför våra fötter. Hoppas du vill följa med på vår resa.
Önskar dig en trevlig onsdag. Kramiz

Kommentarer

Populära inlägg

Tikens löp.

Valpens första 8 veckor.

Gick åt fanders.