Nu är vi i hamn.

Tiden har rusat fram men idag tror jag att vi är i hamn med Friggs och Bluey´s dräktighet. Om inte idag så i alla fall i morgon då dygn 63 infaller.

Vid 7 i morse var jag säker på att det var på gång men Frigg är Frigg och hon har vanan att lura mig titt som tätt varje gång.



Hon var den som visade vart morgonpromenaden skulle gå. Jag trodde hon bara skulle vilja gå ut på ängen, men icke! Hon skulle gå hela "långa" rundan. Hon lunkade på i glad takt. Föda valpar kan man göra en annan dag tror jag hon tänkte.

När vi kom hem gick hon in i köket, till diskbänken, och visade på sitt tydliga sett att hon var sugen på frukost. VA??? Man ska inte vilja äta när man ska föda valpar, vilket jag alltså var säker på för någon timme sedan.
Jag bjöd på torrfoder med hackad rå lever. Hon åt inte allt men kanske 1/3 del. Kan inte tänka mig att det får plats mer åt gången i den stora magen hon har.

Nu ligger Frigg och vilar sig i form på sin kära utsiktsplats. Jag förbereder dagen på mitt lilla sätt. Vi får helt enkelt vänta och se vad som händer och när det händer.

Önskar dig en trevlig måndag, Kramiz.

Avslutar med en liten filmsnutt på resten av gänget som var otroligt morgonpigga denna måndagsmorgon.



Kommentarer

Populära inlägg

Tikens löp.

Valpens första 8 veckor.

Gick åt fanders.