Klinga dygn 55

Jag blir mörkrädd. Efter att ha kollat kalenderns så kan alltså Klingas valpar anlända redan på onsdag!!! Men, vi parade ju precis! Hur kan tiden gå så här fruktansvärt fort?

Förutom att ha varit hos veterinären idag och fått sin andra vaccination för herpes har Klinga tillbringat sin dag så här. Nu är det vila som gäller för hela slanten.

I mina ögon visar hon alla tecken för att kunna börja föda i natt, men mitt bättre vetande säger att jag ständigt blir lurad flera dagar i förväg. Det blir inga valpar förrän tidigast till helgen. Absolut inte före onsdag för det är inte nyttigt för dem, även om hennes mormor födde sin första valpkull, Klingas mamma, som i morgon. Alla valparna överlevde och hon tog så väl hand om sina små <3

Dagens mått:
mage: 69 cm (+9 cm)
midja: 71 cm (+15 cm)

Kollat på hennes tidigare dräktighetsdagböcker (förlåt att jag inte hunnit göra någon sådan denna gången 😔😔 https://www.lightschapskennel.com/v%C3%A5ra-hundar/klinga/

Det är nog ändå si så där 6-8 valpar där inne i magen.

Nu ska jag fortsätta förbereda för de här valparna. Ska fixa med band så jag kan markera vem som är vem. Fixa boken så jag vet vem som får vilket band. Jag har mailat alla på valpköparlistan för att kolla av om intresset kvarstår.. Ja, och jag ska jobba 4.30-08.30 i morgon så väldigt snart natti natti.

Kommentarer

Populära inlägg

Tikens löp.

Valpens första 8 veckor.

Gick åt fanders.