På gång

Vi kom ändå fram till dygn 63 och hela dagen fram till nu har gått åt till att vänta och vila. 

Ser lite konstig ut på bilden. 

Mellan viloperioderna har vi varit ute i skogen och grävt på lyan. Alla hjälper så klart till.

Klockan 15.00 såg jag att hon hade den där frossan som man väntar på. Klingas temp var nere på 36,7 grader. Resultatet av kriget mellan tikens dräktighetsbevarande hormon och valparnas "släpp ut oss"hormon. När tempen stiger till normal nivå har valparna vunnit och förlossningen startar inom 12 tim. 

Hon har börjat tömma sin mage så nu ska vi bara ut ett par svängar till innan vi ska tillbringa kvällen i sovrummet och valplådan. 


Välkomna till världen små parvlar ❤

Jag kommer hålla min FB uppdateras efter hand som valparna kommer. Följ mig på min Facebook


Kommentarer

Beate sa…
Åh! Så spännande! Nu håller vi tummarna!
Kram från Bea & David

Populära inlägg

Tikens löp.

Valpens första 8 veckor.

Gick åt fanders.