Dygn 61.

Kan det vara valpar på gång idag tro? Gårdagen var helt lugn men framåt kvällen började hon flåsa lite lätt, vilket har ökat markant under natten.



Jag fick sova hyfsat fram till kl 3 då hon ville gå ut. 2 runder till har det blivit fram till nu, kl 6. 

Jag kommer uppdatera det här inlägget under dagen med att berätta vad som händer, valparna som kommer mm... Häng med på vår resa.

Kl 10.00: Efter kl 7 i morse sov Stella ganska lugnt så även jag och D fick lite mer sömn. Vid 9 steg vi upp, släppte ut hundarna och åt frukost innan D for iväg mot sitt jobb. I samma veva som han åkte tog jag hundarna, inkl Stella på en lite längre promenad runt våra ägor. Hon hängde gladeligen på, dock i lite saktare tempo än sina hundkompisar. Tyvärr glömde jag mobilen hemma så det blev inga bilder eller film. Dock tog jag en bild när vi var tillbaka hemma.


Frukosten som jag serverade, torrfoder (Royal Canin Medium Starter) blandat med strimlad skinka, gick ner som rinnande vatten. Vad är nu detta då??? Inatt berättade hon för oss att hon var redo att föda, denna morgon hänger hon med på promenad och slukar frukosten. Stella då!!!!

Samtidigt är jag glad att det inte blev någon valpning inatt för jag är inte helt redo. Tiden har gått så fruktansvärt fort från det att vi gjorde parningen i mars.


Blivande föräldrarna - Stella och Marve. Marves hemsida.
Frukosten är snart avklarad. Sen är det dags att plocka fram rakappareten och kapa pälsen på den stora magen samt klippa av de långa vackra sidorna så håret inte hindrar valparnas diande. Nåja, det växer ju ut igen. Valpboken ska också göras klar. Hade inte tillräckligt med färger igår när jag fixade den så det fick bli en tur till Eslövs garn och syaffär för inköp av lite fler band.


Poolen där valpningen ska ske och där Stella med valpar ska "bo" under de första 3 veckorna står bäddad o klar i vårt sovrum.

Nu är det dags att plocka av frukostbordet och ta tag i dagen. Avslutar med en fin bild, tagen i skrivande stund på Stella och bästa kompisen Klinga.

Fortsätt kika in då och då på denna bloggen då jag uppdaterar vid förändringar under dagen.

Kl 16.00: Ja vad ska man säga? Inga valpar hittills och Hon intog precis sitt middagsmål. Dock långt ifrån med morgonens aptit. Så länge tiken äter brukar det inte vara på g.
Magen är klippt liksom rumpan. Nu är vi redo. Passade på att ta en bild på fina magen.
Dagen är ju inte slut ännu...

Kommentarer

Populära inlägg

Tikens löp.

Valpens första 8 veckor.

Gick åt fanders.