Livet går vidare, livet har en mening

Godmorgon. Sitter här och äter frukost i min ensamhet, nåja har faktiskt Stella som sällskap. D jobbar och huset är alldeles tyst och lugnt. Valparna är i matkoma så de sover gott.

Inte konstigt när de precis glufsat i sig så här ivrigt...

Natten har varit helt lugn vilket är brukligt när det gäller Stella och hennes valpar. Ett och annat pip släpper de ifrån sig men absolut inget som stör min nattsömn något nämnvärt. Stella själv ligger och sover gott i lugn och ro hela natten igenom. I skrivande stund ligger hon här bredvid mig och vilar i väntan på att jag släpper upp henne till valparna. Denna så coola hund <3

Själv känner jag mig pigg och utsövd. Ser dock förskräcklig ut med stora svullna påsar runt ögonen. En hemsk bild som jag bjuder på. Skulle ta en runda på stan men tror jag håller mig inom hemmets skyddande väggar.


Grät hejdlöst hela dagen igår men idag känns det mycket bättre. Sorgen efter Heidieh är fortfarande stor men nu kan jag i alla fall tänka, skriva och prata om henne utan att tårarna rinner på mina kinder. Känns skönt tycker jag.

Excerno Cocheta Does CHIA - mamma till Heidieh
Ibland är det svårt att förstå sig på vissa saker. Igår fick min kära vän upp ett 3-årigt minne på sin fb. Hon skrev och frågade om detta verkligen kunde stämma. För 3 år sedan, igår på dagen, skickade hon varma tankar till Chia som precis hade somnat in. Jag kollade upp det och jo, Chia och hennes fina dotter Heidieh somnade in på samma dag och dessutom vid ganska samma tidpunkt. Det här känns både fint och kusligt på samma gång.

Min vän sa också något väldigt tänkvärt. Citat från hennes meddelande:

Livet har en mening❤även om de är Hemskt
Chia hämta heidieh för att ge kraft till den lille... han är speciell.
Lycka den som får honom❤
Kloka chia lade nosen i blöt, även om hon är i himmeln

Ungefär vid den tidpunkten som Heidieh somnade in började den lille killen äta ordentligt med god aptit, helt på egen hand. Han slutade virra runt, skrika och bara vänta på att bli lyft till spenarna. Han tog sig dit helt själv på egen hand och han letade ivrigt upp en spene tillsammans med syskonen. Den speciella killen är han som är svart med ljusblått halsband.

Det känns som om jag nu åter kan blicka framåt. Heidieh har funnit sin plats i mitt hjärta och kommit till ro. Nu har jag också kommit till ro. Jag kan njuta av de hundarna som finns kvar i vår härliga flock och jag kan njuta av de 8 så underbara valparna jag har i mitt sovrum.

Livet går vidare, livet har en mening.

Idag ska valparna vägas, fotas mm. Senast i morgon ska var och en valps sida på hemsidan fixas till. Ni som står i kö ska äntligen få besked på var ni ligger i listan och om ni har blivit med valp. Tyvärr är det ganska många fler på listan än vad vi fick valpar. Vem av valparna kan jag inte säga då det är förtidigt att matcha valp med familj ännu. Jag är så tacksam för er förståelse för att detta har dröjt flera dagar <3

Hela fina underbara valpgänget i morse. En härlig syn att vakna till.

Dags att fixa lite i hemmet. Allt från valpningen ska fixas till, tvättas mm. Sovrummet ser ut som ett bombnedslag så där ska äntligen bli lite ordning. Resten av hemmet städade mina kära föräldrar igår medan jag var iväg med Heidieh så här är rent och fint. Dessa älskade föräldrar <3

Mamma och pappa, stolta med sitt första älskade barnbarnsbarn Victra <3

Önskar dig en trevlig dag. Hoppas du njuter av livet och tar tillvara på det och dagen som jag gör och känner idag. Man vet aldrig vad morgondagen kommer att erbjuda.
Kramiz

Kommentarer

Nina sa…
STYRKEKRAMAR TILL ER!

Populära inlägg

Tikens löp.

Valpens första 8 veckor.

Gick åt fanders.