Ny epok i livet.

 Godmorgon!

Oj oj oj, vad jag är ringrostig när det gäller att skriva blogg. Kan inte minnas när jag gjorde det här senast. Jag har alltid varit så flitig med mitt skrivande men tiden har inte räckt till. Jag skriver alltid när jag äter frukost och det gör jag så sällan hemma numera pga jobb. Nu händer det nya saker i mitt liv så kanske, kanske kan jag få skrivlusten och skrivtiden tillbaka.

Loggar in på blogspot och ooops, vad har hänt där? Ingenting ser ut som det såg ut sist jag loggade in. Det är som om jag öppnar upp ett helt nytt bloggprogram. Nä då, jag är helt säker på att jag är inne på min rätta blogg, det har bara kommit till en massa nya funktioner samt ändrat utseende. Spännande! Sånt här gillar jag alltid, som när man får meddelande på mobilen att den behöver uppdateras. Snabbt trycker jag på knappen 😁

Jag äter frukost i min ensamhet då kära D jobbar. Då brukar jag tillaga det jag tycker är så gott men så tråkigt att äta om man har sällskap, havregrynsgröt med mjölk och äpplemos. Har jag sällskap är det alltid 2 knäckemackor med skinka och grönsaker, en tallrik lättyogurt naturell och kaffe som gäller. Det känns som om det tar lite längre tid att äta liksom, mer sällskapsmat. Idag är jag som sagt ensam och det blev havgregrynsgröt tillsammans med datorn. Vad brukar du äta till frukost?

Frukost ja, dagens viktigaste mål. Det är viktigt att jag äter nyttigt för jag har gått och blivit en Viktväktare.

Epok 1!
En dag i början av juni träffade jag och D en av mina kära arbetskamrater på bryggan vid mitt jobb, Björks Ringsjön fiskbutik och rökeri. Jag och vännen tog ett glas vin och sen ville jag att D tog en fin bild på henne och mig. Jag höll på att svimma när jag såg bilden, du milde vad tjock jag är. Kolla in min arm!!! Detta var en fredag eller lördagskväll. Måndag morgon vaknade jag, laddade hem appen Viktväktarna och anmälde mig. Där har jag varit sedan dess. Hur hemsk bilden än är kommer den ständigt finnas i mitt liv som en påminnelse om hälsa och välmående. Jag har gått ner 9 kg sedan den här bilden togs. Skulle vara kul att ta om den med samma kläder och se om det är någon skillnad, vilket jag vet att det är. Idag har jag ynka 4 kg kvar till det jag vill ha som min målvikt, 60 kg till mina korta 159 cm. En målvikt baserad på att jag då går över till normalviktig enligt BMI-skalan.

2018 bestämde jag mig för att jobba utanför hemmet. Bara att jag blev bra mycket mer rörlig gjorde att jag gick ner 10 kg. På fotot ovan har jag ytterligare 13 kg kvar att gå ner och nu tog jag till det bästa jag gjort, viktväktarna. Tänk vad en förändring av vardagen kan göra mycket. Ny epok i livet, del 1 är avklarad.

Bild på mig, tagen i veckan.



Epok del 2!
April 2018 hittade jag mitt drömjobb. Länken ser du ovan, Björks Ringsjön. Jag åkte dit på vinst och förlust och plötsligt var jag timanställd. Blev mycket mer timmar än vad jag trott så jag avslutade mitt jobb på Cirkle K i Eslöv. Jag trivs som "fisken i vattnet" men jag vill ha mer fasta timmar samt slippa vara "ledig" under jan-mars varje år. En dag såg jag en arbetssökarannons på FB. Ica Kvantum i Eslöv sökte personal till sin förbutik samt livsmedelsavdelning. Jag slängde in en liten ansökan och tänkte se inte så mycket mer på det. Jag hade alla kvalifikationer de sökte men varför skulle de bli intresserade av mig? Det gick ca 2 veckor så ringde min mobil... Hej! Jag heter .... och ringer från Ica Kvantum i Eslöv ang din ansökan till oss. 😮 Vad nu??? Vi bestämde ett möte och det kändes så otroligt bra. Nu skulle de fundera och återkomma med besked. Var jag fortfarande intressant blev det en andra intervju. Dagarna gick och en dag ringde samma ... från Ica Kvantum och sa att intresset för mig kvarstod så de ville träffa mig igen. Jag var intressant för deras Cateringavdelning samt Delikatessen, precis vad jag önskade mig. Jag tackade ja och på måndag kl 7.30 sätter jag ner fötterna på min nya arbetsplats. Jag kommer sakna mitt tidigare jobb så mycket men det här känns så spännande. Jag för göra det jag tycker allra mest om, serva kunder med både kött och fisk samt "hemlagad" mat samtidigt som jag får vara en del av hela processen för den hemlagade maten. Jag kommer vara i himmelriket.

Nog skrivet denna frukost. Nu ska jag skapa ett nytt inlägg och skriva om vår helt underbara valpkull.

På återhörande, kramiz.


Kommentarer

Populära inlägg

Tikens löp.

Valpens första 8 veckor.

Gick åt fanders.