Det stora äventyret.

 Godmorgon, eller jag kanske ska säga God förmiddag för klockan har redan hunnit bli 10. Annat var det igår då dagen var långsammare än en snigel. Jag har sovit så dåligt flera nätter på rad pga den envisa hostan så när jag la mig i söndags stoppade jag i mig en insomningstablett. Jodå, jag sov gott och vaknade med ett ryck kl 10, med ett huvud segt som kola. En kopp kaffe väcker nog upp mig, tänkte jag, men efter 3 koppar var min hjärna lika seg. Jag vaknade inte på hela dagen och klockan saktade sig framåt. Konstigt var att D kände samma, att dagen var så otroligt lång och tråkig. Vi är alltid lediga på måndagar så den dagen brukar vara väldigt viktig för oss men igår ville båda att det skulle bli kväll så vi kunde "få" slappa i tv-soffan. Konstigt.

Precis så här kände vi oss under hela måndagen, kvällen blev inte heller den piggaste. Idag är en annan dag och igår tog jag ingen sådan där eländig tablett och jag har sovit gott och vaknade utvilad och vaken. Blir nog en bra dag idag och dessutom ska Lennart få besök av sin familj.

Det har varit en äventyrlig helg för Nala och hennes fina valpar. Vi skulle varit på dottern och blivande svärsonens bröllop i lördags, men som tyvärr blev inställt för 2:a gången pga pandemin, så vi hade ordnat hundvakt hemma hos Nala´s härliga familj. D körde dit med lilla familjen i fredags och valparna sa inte ett enda pip under bilresan. Väl där traskade de in som om de var födda i hemmet. Inga konstigheter tyckte dem. Matte Lina har varit flitig med kameran så här kommer en hel drös av hennes bilder och valparnas spännande helg.

Första turen utomhus

Vittna

Vittna

Vinja

Lennart hittade bästa sovplatsen


Ella

Ella


Jag tror det är Vinja



Vinja



Mamma/barn lek

Lillhusse Hugo myser med Vinja


Ella

Hela Nala´s familj kom på besök.


Så härligt att se när Nala leker med sina valpar.

Nu är de tillbaka hemma hos oss igen och det har absolut inte gått någon nöd på valpgänget, tvärtom. De hade inte sagt ett ljud i bilen med Lina heller så jag känner mig trygg med att de kommer bli duktiga bilåkare :-) Alla våra hundar var glada över att Nala och valparna kom tillbaka hem. Dock fick Frigg lite hjärnspöke ett kort ögonblick och tyckte att valparna var hennes och ville inte släppa fram Nala till dem. Det blev ett kort litet gruff från Friggs sida, Nala sa inget, och jag bad Frigg lämna valparna ifred. Senare har jag funderat på om det inte var så att Friggs älskade bädd kom tillbaka. Att hon sen fick dela den med valparna brydde hon sig inte om.

En bädd som hundarna älskar högt, dock mest Frigg. Hon får tillbaka bädden om 3 veckor har jag lovat henne.

Igår blev valparna 5 veckor gamla så idag står det vägning och avmaskning på schemat. Idag tar vi till det lite starkare artilleriet dvs Milbemax. Jag börjar alltid med det mildaste medlet första gången och sen tar jag starkare de 2 andra gångerna. Det är också dags att klippa klorna igen.

Maten går bra. De äter nu uppblött torrfoder 5 gånger/dag. I morgon ska jag introducera bara lätt uppblött foder så att de måste börja tugga för det har mina fötter känt att de kan. Det är minsann inget fel på kraften i deras käkar. 

Frukosten är avklarad och därmed dagens bloggande. Önskar dig en trevlig tisdag. Kramiz


Kommentarer

Populära inlägg

Tikens löp.

Valpens första 8 veckor.

Gick åt fanders.