Inget är som väntans tider - dygn 60

God eftermiddag!

Solen har lyst över vårt hus hela dagen så för 2 timmar sedan startade jag igång tvättmaskinen eftersom det började svämma över i tvättkorgen. Jag hängde ut tvätten och vad hände? Jo, det som nästan alltid händer mig, det började droppa från himlen. 😠 Det slår aldrig fel. Nu lär ju inte tvätten bli torr idag i alla fall. Men vad är en blöt tvätt mot väntande valpar?



Idag har vi alltså kommit fram till dygn 60. Natten har varit ganska lugn, dock har hon varit ganska flåsig. Hon ska tvunget ligga i vår säng och det blir ju så varmt. Jag öppnade fönstret och jag tycker att hon då blev lite lugnare, men framåt morgonen kom flåset igång igen.



Hon åt sin frukost med bra aptit och kändes väldigt lugn, lika så med lunchen, men därefter tog lugnet slut. Jag erbjöd henne ytterligare ett mål mat med bara nötfärs men det var absolut inget som passade längre, ingen mat alls går ner. Hon sover mycket men hon sitter också mycket upp och hänger mot väggen, vilket är ett tecken på ett pågående värkarbete. Vid 13.30 tog jag tempen och den visade på 38,1 så valparna lär inte komma till världen förrän tidigast mot kvällen/natten.


Jag är förberedd upp till tänderna. Så förberedd att jag redan nu har fixat med kvällens middag. Det blir hemmagjorda köttbullar, kokt nypotatis, brunsås, grönsaker och pressgurka. Köttbullarna ligger i slökokaren, potatisen i en kastrull, grönsakerna i tryckkokaren och såsen görs på spadet från köttbullarna medan de steks till färg i airfryern. När familjen väl är samlad går tillagningen på ett kick. Vi lär nog hinna äta innan jag ska agera valpmorska.


Just nu ligger hon intryckt i ett hörn i köket och snarkar så att väggarna skakar. Bra att hon vilar så hon orkar med när det väl sätter igång. Funderar på om inte jag ska göra detsamma, det kan ju bli en låååång natt. Nä, jag struntar i det så jag sitter här vid datorn istället med henne slumrande vid min sida samtidigt som jag lyssnar på regnet som nu vräker ner.

Det var väl dagens uppdatering. Vi får se vad jag ska skriva om i morgon ;-)

Önskar dig en trevlig tisdagskväll. Kramiz

Kommentarer

Populära inlägg

Tikens löp.

Valpens första 8 veckor.

Gick åt fanders.